הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת ההנפקה הראשונה לציבור: אובר הפסידה 1.8 מיליארד דולר
מצד אחד, מניית ענקית הנסיעות השיתופיות נחשבת לבטוחה, אך מאידך ישנם לא מעט נתונים פיננסים שמצביעים על מגמה הפוכה. החברה מבקשת לבצע IPO ע"ב שווי שוק של 120 מיליארד דולר, אבל יתכן שהדוחות הכלכליים ירתיעו את המשקיעים

אובר נחשבת לאחת מחברות הסטארט-אפ בעלת שווי השוק המשוער הגדול ביותר, והחברה ממשיכה להתקדם בצעדי ענק לקראת ההנפקה הראשונה לציבור (IPO) שמתוכננת להמשך השנה. ולמרות זאת, החברה דיווחה על הפסד כספי עצום במהלך השנה האחרונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משרדי אובר בסן פרנסיסקו (צילום: Shutterstock)

 

שנת 2018 הייתה השנה המלאה הראשונה של מנכ"ל אובר, דארה קוסרשאהי, והחברה סיימה את השנה עם הפסד של 1.8 מיליארד דולר, כך עולה מנתונים שפורסמו ביום שישי האחרון. חרף ההפסד הכספי העצום, מדובר דווקא בהתקדמות ושיפור לעומת 2017, אז החברה דיווחה על הפסדים בגובה 2.2 מיליארד דולר.

בזמן שאובר הפסידה 400 מיליון דולר פחות מהשנה הקודמת, החברה חוותה האטה משמעותית בקצב הגדילה. ברבעון האחרון של 2018, החברה רשמה הכנסות של 3 מיליארד דולר, עלייה של 2% בלבד לעומת הרבעון השלישי של 2018 ועלייה של 25% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. אומנם עלייה של 25% נתפסת כחיובית, אך ברבעון השלישי של 2018 החברה רשמה עלייה של 38% לעומת 2017, ואילו ברבעון השני נרשמה עלייה של 63%.

כאמור, החברה מעוניינת להפוך לציבורית ולעבור IPO כבר בשנה הנוכחית, אך יתכן שהדוחות הכספיים של החברה ייגרמו לחשש בקרב המשקיעים בוול סטריט. סיבה מרכזית לחשש זה היא העובדה שאובר מבקשת לבצע את ההנפקה לפי שווי שוק של 120 מיליארד דולר, סכום שבוודאי יביא עמו הר של ציפיות מצד המשקיעים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE