הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בזכות דנ"א: מפית שנזרקה לפח סייעה בפיענוח רצח משנת 1993
אחרי שה"רוצח מגולדן סטייט" נלכד באמצעות בדיקה שגרתית באתר גנאלוגי, בלשים במיניסוטה החליטו לפעול באופן דומה לגבי רצח מלפני 26 שנים. הבלשים עקבו אחרי החשוד ונאלצו לנבור בפח ע"מ לאתר את המפית שבה השתמש

ג'רי וסטרום בן ה-52, תושב העיר מיניאפוליס (מיניסוטה), נעצר השבוע והואשם באירוע דקירה קטלני שהתרחש ב-1993 לאחר שבלשי המשטרה מצאו התאמת דנ"א בין זירת הרצח לבין דגימה שנלקחה ממפית שווסטרום השליך לפח.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד ברצח, ג'רי וסטרום (צילום: Shutterstock / משרד השריף של מחוז הנפן)

 

התיק נפתח מחדש לפני כארבע שנים ע"י משטרת מיניאפוליס, שנעזרה בסוכן מיוחד מה-FBI אשר מתמחה בראיות גנאלוגיות. באירוע המדובר נדקרה למוות ג'ין אן צ'יילדס בת ה-35. גופתה העירומה התגלתה כשהיא מכוסה בדם, וכמויות רבות של דם נמצאו במספר חדרים בביתה.

אותן דגימות מזירת הפשע נלקחו למעבדה גנאלוגיות שהצליבה את המידע מול מאגר מקוון של אחת מחברות הגנאלוגיה המובילות. התוצאות הובילו את החוקרים אל וסטרום, והם עקבו אחריו עד למשחק הוקי של בתו בוויסקונסין בחודש ינואר האחרון. לאחר שהוא סיים לאכול סנדוויץ, הוא ניקה את פניו בעזרת מפית והשליך אותה אל הפח. בלש סמוי שהמתין בסמוך לפח הוציא את המפית, הכניס אותה לשקית קטנה והעביר אותה אל מעבדה. השימוש באתר גנאלוגי מזכיר את הצורה שבה נלכד ג'יימס ד'אנגלו, מי שכונה במשך עשורים שלמים "הרוצח מגולדן סטייט".

וסטרום הכחיש את המיוחס לו וטען שכלל לא הכיר את הקורבן. הוא הובא בפני שופט ובאולם ביהמ"ש המתינו לו קרובי משפחה, לרבות אשתו וילדיו. וסטרום שוחרר לביתו לאחר ששילם דמי שחרור בערבות בגובה 500 אלף דולר. הוא צפוי לשוב לביהמ"ש ב-13 במרץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE