הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FAA טוען שחברת Southwest Airlines לא מחשבת נכון נתונים חשובים
נתוני המשקל ואיזון המטוסים - נתון חשוב מאוד לפני המראה - לא מחושב טוב. כך טוענת רשות התעופה הפדרלית, שפתחה בחקירה כבר לפני כשנה

חקירה פדרלית נפתחה נגד חברת התעופה Southwest Airlines בחשד לרישום משקל מטוסים והאיזון שלהם - צעד חיוני לפני המראה. החקירה, שנפתחה בחודש פברואר אשתקד, נחשפה לראשונה אתמול (שני) בוול סטריט ג'ורנל, ועד כה לא הוטלו על החברה עיצומים או קנסות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוס של Southwest Airlines בלאס וגאס (צילום: Shutterstock)

"רשות התעופה הנחתה לפתח פיתרון מקיף לשיטה שבה Southwest Airlines קובעת את המשקל נתוני המשקל ואיזון המטוסים", נמסר מה-FAA, "הרשות לא תסגור את החקירה לפני שהיא רוצה מהפעולות שנוקטת החברה כדי לתקן את המצב".

דוברת של חברת התעופה, ברנדי קינג, אמרה כי החישוב של גורמים שונים, ובהם משקל התיקים, המטען והנוסעים, והיכן הם ממוקמים במטוס, מסייע לקביעת נתונים שונים לטיסה ובהם כמות הדלק הדרושה ומהירות הנחיתה. לדברי קינג, השיטה שבה נוקטת החברה עובדת כבר 47 שנים.

לדבריה, Southwest Airlines עברה לשיטת בדיקה חדשה שמאושרת על ידי רשות התעופה באוגוסט 2017 כדי לשפר את אמינות הנתונים, היעילות והדיוק, ואף ערכה שינויים נוספים במהלך שנת 2018. במהלך השנה מתכננת החבגרה להתחיל בסריקה של כל תיק שעולה לסיפון המטוס - תהליך שכבר מתרחש בחברות תעופה אחרות. בינתיים, הסבלים של החברה סופרים את התיקים ידנית, משום שהחברה התמקדה בשנים האחרונות בשיפור מערך ההזמנות שלה, אבל לא שיפרה את מה שקורה מאחורי הקלעים.

"בזמן שאף שיטה לא יכולה להיות מושלמת, התכנית שלנו הוכחה כאמינה בכל סטנדרט אפשרי", אמרה קינג.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי ייתכן ששליש מתוך 4,000 הטיסות היומיות של החברה המריאו כאשר ברשותם נתונים לא מדוייקים. אי הדיוקים נוגע לתקופה מסוימת, בשל הספירה הידנית של התיקים, במקום סריקה ממוחשבת.

מנגד, חברת התעופה טוענת כי אין שום הוכחה שתומכת במספר הזה. היא הוסיפה כי המערכת שלהם שומרת על טווחי בטיחות "כדי להבטיח שלא תהיה התפשרות על הביצועים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE