הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסך עשן: לצד הגידול בסיכון לסרטן, מחלות לב ושבץ, העישון הורס לכם את הראייה
מחקר חדש מצא, כי מעשנים כבדים נמצאים בסיכון גבוה לחוות ירידה ביכולת להבחין בין צבעים ולראות ניגודיות וצללים

מחקר חדש מצא, כי מי שמעשנים 20 סיגריות ביום עלולים לחוות פגעה בראייה שלכם וביכולת להבחין בצבעים. כמו כן, מעשנים כבדים עלולים לחוות קושי בזיהוי ניגודיות וצללים, בהשוואה לאנשים שאינם מעשנים. המחקר מצא הבדלים גדולים ביכולות הראייה בין מעשנים כבדים לבין מי שאינם מעשנים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




מתוך קבוצת משתתפים של 134 אנשים בריאים בגילאי 25 עד 45, 71 משתתפים עשנו פחות מ-15 סיגריות במהלך חייהם ואילו 63 עישנו יותר מ-20 סיגריות מדי יום. החוקרים בדקו עד כמה המשתתפים יכולים לראות רמת ניגודיות, צבעים ואת ההבדל ביניהם, כשהם צפו במסך. תוצאות המחקר הציגו הבדלים משמעותיים בעיקר ביכולת של מעשנים לראות את הצבעים ירוק וצהוב-כחול.

ברוב המקרים הבעיות בראייה של צבעים הן גנטיות, נובעות ממחלה או פציעה, כגון אלה הנגרמות מסוכרת או גלאוקומה. הבעיה בראייה של צבעים נוצרת כתוצאה מתפקוד לקוי של העצב האופטי או הרשתית. כתוצאה מכך נרשמת ירידה ביכולת הזיהוי של צבעים. החוקרים יודעים, כי חשיפה לחומרים כימיים המרכיבים סיגריות עלולים לפגוע בראייה, אך ישנם מקרים מעטים הקושרים בין עישון לבין ירידה ביכולות הראייה.

כעת, המחקר החדש מצא, כי עישון עלול להזיק לכלי הדם בעיניים ולהוביל לירידה בראיית צבעים. מעשנים נמצאים בסיכון כפול לפתח ניוון מולקולרי בעיניים, שבדרך כלל קשור בהתקדמות הגיל. מצב זה שכיח וגורם לפגיעה בראייה במהלך הזמן.



לדברי החוקרים, עשן סיגריות מכיל מספר רב של תרכובות המזיקות לבריאות. התרכובות קשורות להצטמצמות בעובי השכבות המרכיבות את המוח, אשר להן תפקיד בתנועות אינסטינקטיביות ובבקרה על החשיבה. התרכובות קשורות גם בירידה בפעילות האזור במוח האחראי על הראייה. מחקרים קודמים הצביעו על כך, שעישון לאורך זמן עלול להכפיל את הסיכון לניוון מולקולרי, שברוב המקרים מתרחש כתוצאה מהזדקנות. הניוון גורם לדלקות ולהצהבת עדשות העין. כך לדברי החוקרים.

יש להזכיר, כי העישון גורם לסרטן בחלקים רבים של הגוף, בהם הריאות, הפה והגרון. מעשנים נמצאים בסיכון גבוה יותר למחלות לב, להתקף לב ולשבץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE