הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זה שהצמח חוקי לא אומר שמוכרים אותו באופן חוקי
לפני שנה הפכה המריחואנה לחוקית בקליפורניה גם בלי סיבה רפואית, והתומכים הבטיחו שפע הכנסות ממסים. זה לא מתממש והסיבה היא שלא מפריעים מספיק למי שרוצה להמשיך למכור מחוץ לגבולות החוק

בטרם נבחר למושל היה גאווין ניוסום דמות מפתח בהפיכת המריחונה לחוקית גם לצריכה אישית ברחבי קליפורניה. כעת שהוא מתרווח בכורסא בסקרמנטו, הוא ניצב בפני אתגר אחר - לתקן מערכת שאינה מלבלבת כפי שחזו התומכים ואינה מניבה את גזר ההכנסות ממסים למי שרואים בביטול האיסור החוקי על ההתמסטלות "מקל", או גלולה מרה שצריך לבלוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

 

ניוסום קורא לסבלנות בנוגע לצמיחה האיטית של עסקים מורשים לממכר מוצרי מריחואנה, ואמר שהוא מצפה כי מערכת רגולטורית מלאה ומורכבת תדרוש לפחות חמש שנים להיווצר. אולם דו"ח חדש של הוועדה המייעצת לענייני קנאביס, בנוגע לשנה הראשונה של מכירת הצמח באופן חוקי במדינה קובע שיש בעיה דחופה הדורשת פיתרון: אכיפה "מפוצלת ולא מתואמת" איפשרה לשוק השחור להמשיך לשגשג, דבר המאיים על העסקים החוקיים בתחרות לא-הוגנת.

בשבוע שעבר הכריז ניוסום על הרחבת המאמצים מצד המשמר הלאומי בקליפורניה לעבוד עם רשויות פדרליות כדי להילחם בשוק השחור, כולל גידולים לא-חוקיים בצפון המדינה, המופעלים בידי קרטלים בינלאומיים ולרוב תוך שימוש באדמות ציבור.

"המצב בצפון קליפורניה, בכל הנוגע לשתילת קנאביס לא-חוקית, מחמיר ולא משתפר", אמר המושל, שהציע להעביר לפחות 150 מאנשי המשמר הלאומי של המדינה מגבול ארה"ב-מקסיקו לכוח משימה נגד סמים במימון פדרלי. הכוח החדש אמור להתמקד בגידולים פיראטיים בצפון קליפורניה.

 

כישלון הלגליזציה יהיה כישלון שלו. מושל קליפורניה, גאווין ניוסום (צילום: Shutterstock.com)

 

במקביל הציע ניוסום גישת "מקל וגזר" והבטיח להכשיר יותר ויותר חנויות ברישיון, תוך כדי מאבק בלתי פושר ב"שחקנים הרעים", כלשונו. "אני רוצה לראות יותר אכיפה", אמר ניוסום לכתבים, יומיים לאחר פרסום דו"ח ביקורתי של הוועדה המייעצת.

עד 80% מן המריחואנה הנמכרת בקליפורניה מגיעה מן השוק השחור, על פי אומדן של חברת ניו פרונטייר דאטה, המתמחה במגמות של מכירות קנאביס. מנתחים מצאו ששוק הקנאביס הלא-חוקי בקליפורניה מוערך ב-3.7 מיליארד דולר, פי ארבעה מסך המכירות החוקיות.

האכיפה במדינה מוגבלת על ידי היעדר משאבים וכן החלטה אסטרטגית לתת לחברות זמן לעמוד בתקנות מורכבות, שחלקן נתון במחלוקת פוליטית. לניוסום יש עניין מיוחד לשנות את המצב, שכן הוא עמד בראש ועדת המומחים שניסחה את הצעת החוק 64 שיצרה את השוק החוקי.

אף שמספר תפיסות המריחואנה הלא חוקית ירד משיא של למעלה מ-21 אלף פאונד למעט פחות מ-17 אלף, מספר הצמחים הלא חוקיים שנעקרו והגיע לשיא כל הזמין של למעלה ממיליון וחצי צמחים. מאז הפכה המריחואנה לחוקית בקליפורניה הוציאה הלשכה לבקרת קנאביס 634 רישיונות לממכר חוקי של הצמח ו-2,842 אזהרות לחנויות קנאביס הפועלות ללא רישיון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE