הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: וושינגטון מאיימת לבטל את מימון הרכבת המהירה בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו
משרד התחבורה הודיע כי הוא בוחן את כל הדרכים החוקיות לבטל מענק בגובה של מיליארד דולר, ולדרוש חזרה 2.5 מיליארד דולר שכבר בוזבזו על הפרויקט הענק

ממשל טראמפ הודיע אתמול (שלישי) כי הוא מתכנן לבטל מענק של כמיליארד דולר לפיתוח הרכבת המהירה בקליפורניה, ואף דורש שהמדינה תשיב לקופת הממשלה 2.5 מיליארד דולר שכבר הועברו לפרויקט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנסה לממש את האיומים. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

הודעת משרד התחבורה באה בעקבות איומיו של הנשיא לקחת חזרה 3.5 מיליארד דולר שהממשלה הפדרלית העבירה לקליפורניה כדי לבנות רכבת מהירה בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו.

מושל קליפורניה גאווין ניוסום התחייב להילחם על הכספים, ואמר כי הצעד נעשה כנקמה במדינה שתבעה שוב את הממשלה, הפעם בשל מצב החירום עליו הכריז הנשיא כדי לממן את החומה בגבול ארצות הברית ומקסיקו.

ברור שמדובר בנקמה פוליטית של הנשיא טראמפ, ואנחנו לא נישאר אדישים", אמר ניוסום, "זה כסף של קליפורניה, ואנחנו הולכים להילחם עליו".

הודעת משרד התחבורה היא שיא חדש במאבק שבין קליפורניה לטראמפ. מוקדם יותר אתמול השווה הנשיא בין התביעה על מצב החירום לרכבת, וציין כי קליפורניה הגישה את התביעה בשם 16 מדינות. "קליפורניה, המדינה שבזבזה מיליארדי דולרים על פרויקט הרכבת המהירה שיצא משליטה בלי שום סיום נראה לעין, היא האחראית", צייץ הנשיא.

 

הבטיח להילחם על הכסף. מושל קליפורניה גאווין ניוסום (צילום: Shutterstock)

פרויקט הרכבת ספג עוד ועוד חריגות תקציביות ועיכובים מאז שהבוחרים במדינה אישרו במשאל עם את הקמת הרכבת בשנת 2008. אתמול טען משרד התחבורה כי קליפורניה לא עמדה בתנאי המימון שנקבעו לה וכי היא לא תהיה מסוגלת לסיים את השלב הבא בפרויקט עד שנת 2022.

בשבוע שעבר, במהלך נאומו הראשון לאחר שנבחר, הצהיר ניוסום כי הוא לשנות את הפרויקט ולסלול 171 מייל של מסילה במרכז קליפורניה. משרדו הודיע כי התכנית היא לסיים את כל הקמת הקו, למרות שהתכנית הנוכחית תעלה יותר מדי ותימשך זמן רב. הוא התחייב גם להמשיך בפיתוח הסביבתי לאורך כל הקו - תנאי לקבלת המענק הממשלתי.

לפני קרוב לעשור אישר הקונגרס את העברת 929 מיליון דולר שטראמפ מתכנן לבטל. המדינה עדיין לא שילמה כספים על חשבון המענק הזה, אבל טראמפ מעוניין לקחת חזרה גם 2.5 מיליארד דולר נוספים שהמדינה כבר הוציאה על הפרויקט הענק. משרד התחבורה הודיע אתמול כי הוא "בוחן כל דרך חוקית" להשיג את הכסף חזרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE