הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סכנה למי השתיה ולחיות הנכחדות: תושבי פלורידה מתנגדים לקידוחי נפט ב-Everglades
למרות שהממשלה אסרה על הקידוחים, חוק חדש מאפשר לבית המשפט לבטל את ההחלטה. מתחת לפני השטח נמצא מאגר מי השתיה הגדול של דרום המדינה

אזור ה-Everglades בפלורידה משתרע על פני 1.5 מיליון אקר של אדמות ביצות מוגנות על ידי החוק הפדרלי, והוא ביתם של כמה מינים נכחדים. למרות זאת, אם חברה אחת תצליח בתוכנית שלה, לצד המינים הנכחדים יוקם מתקן לקידוח נפט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקידוחים יסכנו את מי השתייה. ביצות Everglades הנרחבות (צילום: Shutterstock)

לפני כשנתיים, הסוכנות להגנת הסביבה סירבה לאשר את הקידוחים במקום, אך כעת האיסור הזה מבוטל בעקבות אישורו של סעיף 6. הסעיף הזה נועד להגן על זכויות של קורבנות עבירה, אך הוא גם מתיר לבתי משפט לשנות החלטות ממשלה.

נציב מחוז ברווארד, בים פור, התנגד לקידוחי הנפט, והוא חלק מקבוצה שרוצה למנוע את הרס השטח. "אני לא חושב שזה מה שהם תכננו, ואני חושב שהם יהיו מאוכזבים לגלות שמשתמשים בסעיף 6 לצרכים האלה", אמר פור.

ארגוני הסביבה מתנגדים לקדיחה בשל ענייני בטיחות. האקוויפר Biscayne יושב ממש מתחת לפני השטח ב-Everglades, ומדובר במקום מי השתיה הגדול ביותר של דרום פלורידה, ממנו נהנים כשמונה מיליון בני אדם. "זה סיכון די גדול", אמר פור, "סיכון שאני לא מוכן לקחת, ואני לא חושב שאני מכיר מישהו שיהיה מוכן לקחת סיכון כזה".

ג'ון א. קנטר, נשיא החברה שמתכננת לבצע את הקידוחים, אמר כי החברה "הרכיבה צוות מומחים, והם מתייעצים בנוגע לצעד הבא".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE