הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר הסרטון שהפך ויראלי, התלמיד שהתעמת עם המפגינים תובע 250 מיליון דולר
כתב תביעה שהוגש נגד העיתון, שבבעלות ג'ף בזוס, טוען שהוא ניצל את המקורות הכספיים שלו כדי להכפיש את הצעיר במטרה להילחם בנשיא דונלד טראמפ. הפוסט: בוחנים את התביעה

עורכי הדין שמייצגים את תלמיד התיכון בקנטקי שהיה מעורב בעימות שהפך ויראלי ברשתות החברתיות בחודש שעבר הודיעו אתמול (שלישי) כי הם מגישים תביעת פיצויים בגובה של 250 מיליון דולר נגד הוושינגטון פוסט. הפוסט, בבעלות איש העסקים ג'ף בזוס, אינו כלי התקשורת היחיד שפרסם את התמונות אך הוא היחיד שנתבע. לפני כשבועיים פרסם בזוס פוסט חריף בו קשר בין הבית הלבן לבית המלוכה הסעודי באמצעות דיוויד פקר, מו"ל הנשיונל אינקווירר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תובע 250 מיליון דולר. ניקולס סנדמן (במרכז, עם הכובע האדום)

התביעה הוגשה לבית משפט פדרלי בקנטקי, ובה נטען כי העיתון פעל בצורה של "מקארת'יזם מודרני" בכך שהוא תקף את ניקולס סנדמן, התלמיד, ובכך שהוא "מנצל את המקורות הכספיים הגדולים שלו כדי לפרסם שורה של כתבות שקריות ומשמיצות ברשת ובמהדורה המודפסת, במטרה להכפיש נער צעיר". על פי התביעה, העיתון רואה בנזק שנגרם לנער כנזק עקיף במלחמה בנשיא דונלד טראמפ.

סנדמן, תלמיד בבית הספר התיכון Covington הפך ליעד להשמצה לאחר שבחודש שעבר פורסם ברשתות החברתיות סרטון שבו הוא נראה מתעמת עם נתן פיליפס, יליד אמריקני, בזמן שהוא חובש כובע של קמפיין טראמפ "Make America Great Again". סנדמן השתתף יחד עם תלמידים נוספים מבית הספר בהפגנה נגד הפלות בוושינגטון, כאשר פיליפס השתתף בצעדה אחרת שהתקיימה באותו יום באזור.

סנדמן ושאר התלמידים הואשמו כי פתחו בעימות עם פיליפס. עם זאת, סרטונים שצצו בשלב מאוחר יותר, כמו גם עדותם של התלמידים עצמם, גילו כי הם הותקפו מילולית על ידי קבוצת אנשים שהייתה שם. סנדמן ופיליפס אמרו לאחר האירוע כי שניהם ניסו להרגיע את הרוחות.

 

תיעוד האירוע

בכתב התביעה נטען עוד כי הפוסט "התעלם מהאמת" בנוגע לאירוע, וכי הוא "האשים את ניקולס בהאשמה שקרית כי הוא איים על פיליפס".

מוקדם יותר החודש, עורכי דינו של סנדמן שלחו מכתבים מקדימים ליותר מחמישים ארגוני תקשורת, סלבריטאים ופוליטיקאים - ובהם הפוסט, הניו יורק טיימז, CNN, סנטורית אליזבת וורן, והשחקנים אליסה מילאנו וג'ים קארי - לקראת האפשרות להגיש תביעת לשון הרע נגדם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE