הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוסיה: פוטין מאיים לפגוע בארצות הברית אם תציב טילים גרעיניים באירופה
נשיא רוסיה אמר כי ארצו לא מחפשת עימותים, אבל היא מוכנה לכל תרחיש עם ארצות הברית. מדובר בהסלמה נוספת ביחסי וושינגטון-מוסקבה

רוסיה עשויה לפגוע בארצות הברית אם וושינגטון תפרוש טילים גרעיניים לטווח קצר או בינוני על אדמת אירופה. כך איים היום (רביעי) נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הדברים של נשיא רוסיה מהווים הסלמה במירוץ החימוש המתהווה בין ארצות הברית לרוסיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא מחפש עימותים, אבל מאיים לפגוע בארצות הברית. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Shutterstock)

פוטין הוסיף כי ארצו לא מחפשת עימותים ולא תהיה הראשונה להציב טילים בתגובה להחלטה של וושינגטון לפרוש מאמנת הטילים הגרעיניים שנחתמה בזמן המלחמה הקרה.

עם זאת, הוא אמר כי רוסיה תגיב לכל הצבת טילים אמריקניים באירופה במידה והמחוקקים בוושינגטון יחליטו לעשות זאת. הוא אמר כי על המחוקקים האמריקנים לשקול היטב את צעדיהם בטרם יקבלו החלטה כזו.

"זו הזכות שלהם לחשוב איך שהם רוצים. אבל הם יודעים לחשב? אני בטוח שהם יכולים. שיחשבו את המהירות והטווח של מערכת הנשק שאנחנו מפתחים", אמר פוטין אל מול גורמים בכירים בפוליטיקה הרוסית. "רוסיה תהיה חייבת להציב סוגי נשק שיכולים לפגוע לא רק במדינות הישירות שבהן יוצבו הטילים שמאיימים עלינו, אלא גם במדינות שבהן התקבלו ההחלטות האלה".

פוטין לא הכריז על הצבת טילים חדשים, אמר כי המימון למערכות הנשק החדשות חייבות לבוא מהתקציב הקיים והצהיר כי מוסקבה לא תציב טילי קרקע באירופה, אלא אם וושינגטון תעשה זאת קודם.

 

רוסיה החלה לפתח מערכות שיגור חדשות, אבל עדיין מוכנה להקשיב. טיל מתוצרת רוסיה (צילום: Shutterstock)

בדבריו הצליח פוטין להבהיר שלמרות שהוא לא מעוניין בכך, הוא מוכן להסלים את היחסים עם ארצות הברית. הוא הבהיר עוד כי ארצו ממשיכה לפתח מערכות נשק וטילים חדשים כדי לוודא שהיא מוכנה לכל אירוע שלא יהיה.
הדברים של פוטין באים כשבועיים לאחר שדווקא נראה היה שהעניינים נרגעים, ורוסיה הודיעה כי היא מוכנה לשקול הצעות מצד ארצות הברית להחלפת הסכם הגרעין ממנו פורשות שתי המדינות. שר החוץ סרגיי ריאבקוב אמר כי ארצו מוכנה להחליף את ההסכם הישן בהסכם חדש שיכלול עוד מדינות.

רוסיה השעתה את האמנה הגרעינית שנחתמה בשנת 1987, ואוסרת על ארצות הברית ועל רוסיה להציב טילים גרעיניים לטווח בינוני על אדמת אירופה. זאת, לאחר שוושינגטון הודיעה כי היא תפרוש בעוד כחצי שנה מההסכם משום שלטענתה מוסקבה מפרה אותו שוב ושוב. רוסיה דחתה את ההאשמות האלה.

שר ההגנה הרוסי סרגיי שוויגו כי רוסיה תפתח שתי מערכות לשיגור טילי קרקע עוד לפני שנת 2021. בסוף השבוע אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי ארצו פורשת גם היא מההסכם הוותיק שהגביל את פרישת מערכות הטילים הגרעיניים לטווח בינוני באירופה.

 

פורש מההסכם בטענה שרוסיה מפרה אותו. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

וושינגטון ומוסקבה מאשימות זו את זו בהפרת ההסכם, ופוטין אמר כי רוסיה בחרה לפרוש מההסכם לאחר שארצות הברית הודיעה כי בכוונתה לפרוש ממנו גם כן. הוא הוסיף כי אין ספק שוושינגטון מתכננת לפתוח מחדש במחקר ופיתוח של מערכת טילים חדשה, ועל מוסקבה לעשות צעד דומה.

לדבריו, על הצבא הרוסי להתחיל לעבוד כדי לפתח מערכות שיגור קרקעיות לטילי שיוט מסוג קליבר, שכיום ניתנים לשיגור ממערכות ימיות שמוצבות על סירות. בנוסף, על הצבא לפתח מערכות לטילים לטווח ארוך שעוברים את מהירות הקול פי חמישה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE