הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסנאטור לינדזי גרהאם למזכיר ההגנה בפועל: "ראה בי אויב"
גרהאם התעמת עם פטריק שאנאהאן על רקע סירובו של האחרון לגנות את החלטת טראמפ להסיג את הצבא האמריקאי מסוריה. העימות מקטין את סיכוייו של שאנאהאן להתמנות לתפקיד באופן קבוע, לאחר שנכנס כממלא מקום לנעליו של מזכיר ההגנה הקודם ג'ים מאטיס

התדריך של מזכיר ההגנה בפועל פטריק שאנאהאן בסוף השבוע האחרון בנושא מדיניות הממשל בסוריה יצר מתיחות קשה עם המחוקקים, בראשם הסנאטור לינדזי גרהאם מדרום קרוליינה. על פי דיווח של רשת NBC, שאנאהאן הביע תמיכה בהחלטת לסגת מסוריה ועקב כך קטנו סיכוייו להתמנות לתפקיד באופן קבוע, חודשיים אחרי שמזכיר ההגנה הקודם ג'ים מאטיס עזב את התפקיד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא גינה את החלטת טראמפ לסגת מסוריה. מזכיר ההגנה בפועל פטריק שאנאהאו (צילום: משרד ההגנה)

המחלוקת בין הצדדים אירעה במהלך ועידת הבטחון שהתקיימה במינכן בסוף השבוע האחרון ונבעה מהחלטת הנשיא דונלד טראמפ להסיג את הצבא האמריקאי מסוריה, מהלך שנוי במחלוקת גם בתוך המפלגה הרפובליקנית. שאנאהאן ניסה להרגיע את קבוצת הסנאטורים וחברי בית הנבחרים שנכחו בתדריך שלו ואמר שהצבא כן ישאיר כוחות באזור ויהיה ערוך להלחם אם תהיה התחזקות של ארגון המדינה האסלאמית (ISIS) לאחר השלמת הנסיגה, המתוכננת כעת לסוף אפריל.

לדברי מקורות שנכחו במקום, הטונים עלו כשגרהאם שאל מפורשות את שאנאהאן לדעתו על החלטת טראמפ לסגת מסןריה, זאת לאחר שמספר גורמים צבאיים ובטחוניים הגדירו אותה כטעות, כמו גם גורמים פוליטיים – בהם גרהאם עצמו. שאנאהאן סירב לגנות את ההחלטה, וגרהאם צעק עליו שמעתה על שאנאהאן לראות בו אויב שלו. שאנאהאן לא נשאר חייב והגיב בשאלה אם לגרהאם, כאויב שלו, יש עוד שאלות.

 

אויבו של מזכיר ההגנה? הסנאטור לינדזי גרהאם (צילום: Shutterstock)

"זה נעשה מאוד מתוח", אמר גורם שנכח במקום.

גרהאם היה תומך גדול של מאטיס, שהודיע על התפטרותו אחרי הודעת טראמפ על הנסיגה מסוריה עקב התנגדותו לה. שאנאהאן, שהיה סגנו ונכס לתפקיד מזכיר ההגנה הפועל לאחר הפרישה ושואף על פי דיווחים לקבל את התפקיד באופן קבוע, נוהג בינתיים באופן שונה. לדברי מקור שנכח בתדריך, "שאנאהאן פשוט מנסה חזק לעשות מה שטראמפ אומר לו. הוא הולך לעשות כל מה שהוא יכול כדי לרצות את הנשיא".

 

התנגד להחלטה לסגת מסוריה ותפטר. מזכיר ההגנה לשעבר ג'ים מאטיס (צילום: AP)

שאנאהאן הוא אחד המועמדים להחליף את מאטיס כמזכיר ההגנה, לצד מזכירת חיל האוויר הת'ר ווילסון, מזכיר המדינה מייק פומפאו ומזכיר הצבא מארק אספר. על הרקע המתיחות שנבעה מהגיבוי שנותן שאנאהאן להחלטת טראמפ לסגת מסוריה, הוא עלול לא לקבל את גיבוי הקונגרס למועמדותו. חבר בית הנבחרים ג'ון גרמנדי, דמוקרט מקליפורניה, אמר כי "הוא ודאי טוב מאוד בהבטחת חוזים ממשלתיים, אבל השאלה מה הוא יודע על הצבא נתונה לוויכוח". גרמנדי מכהן בועדת הכוחות המזוינים של בית הנבחרים ולדבריו שאנאהאן לא מבין את כללי הפיקוח, התקצוב או המדיניות של הקונגרס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE