הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקוחות Nest זועמים לאחר שגילו על קיומו של מיקרופון במערכת האבטחה הביתית
גוגל שרכשה את החברה לפני 5 שנים הודיעה שניתן יהיה לשלוט במערכת בעזרת ה-Google Assistant, אולם בשום שלב לא ידעו הלקוחות שמחזיקים במוצר Nest Guard כי יש בו מיקרופון. גם במפרט הטכני של המכשיר הדבר לא הוזכר. בכיר בגוגל: "טעות תמימה מצדנו"

לפני קצת יותר משבועיים, גוגל הודיעה שהיא מעדכנת את מערכות האבטחה הביתית של Nest Secure, חברת בת שנמצאת בבעלותה. על פי הודעת החברה, למשתמשים במוצרי Nest תינתן האפשרות להפעיל את מערכות האבטחה בעזרת העוזרת הדיגיטלית של גוגל, ה-Google Assistant. הבעיה הגדולה? כמעט כל לקוחות Nest כלל לא ידעו שישנו מיקרופון במוצר שרכשו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מכשיר ה-Nest Guard של גוגל/נסט (צילום: Nest)

 

קיומו של המיקרופון על גבי מכשירי ה-Nest Guard לא פורסם בשום מקום, לרבות במפרט הטכני של המכשיר עצמו. השבוע הודו ראשי גוגל כי הם "ביצעו טעות תמימה": "המיקרופון שקיים במכשיר לעולם לא היה אמור להיות סוד והוא היה צריך להיות מצוין על גבי האריזה ובמפרט הטכני. זו טעות תמימה מצדנו", סיפר בכיר בחברה, שביקש להישאר בעילום שם.

לדברי החברה, המיקרופון "מעולם לא פעל ללא ידיעת הלקוח מכיוון שהוא פועל אך ורק כאשר בוחרים באופציה זו בהגדרות". עוד הסבירו בגוגל וב-Nest שהוחלט לשים את המיקרופון בתוך המוצר כ"תשתית לפיצ'רים עתידיים, לדוגמה היכולת להפעיל אזעקה בעת שבירת חלון". למרות ההסברים הללו, לקוחות רבים זועמים על החברה וטוענים שהיא הפרה את פרטיותם. 

כזכור, גוגל רכשה את Nest בשנת 2014 בעבור 3.2 מיליארד דולר. כעבור שנה, כאשר גוגל שינתה את המבנה הניהולי שלה והקימה את חברת אלפבית כחברת אם, Nest שב להיות מותג בפני עצמו. לפני כשנה, בפברואר 2018, החליטו ראשי אלפבית/גוגל לשלב את המותג בחזרה תחת השם גוגל, וזאת על מנת להגביר את התחרות מול חברת Ring השייכת לאמזון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE