הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: חקירת מולר נמצאת לקראת סיום, דוח רשמי יוגש כבר בשבוע הבא
לא ברור מה בדיוק יועבר לקונגרס, שכן החוק אינו מחייב את משרד המשפטים לפרסם את ממצאי החקירה בפניו (או בפני הציבור הרחב). ביקורו של הנשיא טראמפ בוויאטנם בשבוע הבא עשוי להביא לדחיית הפרסום במספר ימים

התובע הכללי של ארה"ב, וויליאם בר, צפוי להודיע בשבוע הבא כי התובע המיוחד רוברט מולר סיים את חקירתו, כך על פי מקורות במשרד המשפטים האמריקאי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התובע הכללי בר, הנשיא טראמפ והתובע המיוחד מולר (צילום: AP / רויטרס)

 

מדובר ברמז הגדול הראשון לכך שחקירתו של מולר, שהחלה לפני כשנתיים, נמצאת לקראת סיום. הדוח הסודי של מולר יועבר לבר, והוא ואנשי משרדו יצטרכו להחליט מה מתוכו ייכנס לסיכום שישלח לקונגרס.

אלמנט הזמן צפוי להיות קריטי, שכן סביר להניח שאנשי משרד המשפטים ידרשו מספר ימים, לכל הפחות, לעבור על הדוח במלואו על מנת להבין אותו לעומק. מעבר לכך, הנשיא טראמפ צפוי לבקר בשבוע הבא בוויאטנם כחלק מהפסגה השנייה שתוכננה עם רודן צפון קוריאה, קים ג'ונג-און. קיים חשש כי פרסום סיכום הדוח עלול לפגוע במאמצים הדיפלומטיים של פמליית הנשיא, ועל כן יתכן כי משרד המשפטים ימתין לשוב לארה"ב לפני הפרסום.

משרדו של התובע המיוחד ומשרד המשפטים סירבו להגיב לידיעה, אולם במהלך השימוע שנערך לבר הוא טען שהוא "רוצה לעבוד בשקיפות ככל הניתן, הן עם הקונגרס והן עם הציבור הרחב כולו". כאמור, על מולר להגיש דוח שיסווג כ"סודי" לתובע הכללי, אך אין חוק שמחייב את פרסום הדוח בפני הציבור או הקונגרס. 

כאשר הוא נדרש לסוגייה מוקדם יותר היום, הנשיא טראמפ השיב כי "ההחלטה נמצאת בידיים של בר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE