הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברי מועצה בקליפורניה פועלים להטיל מסים ולהגביל את המכירה של משקאות ממותקים
מסים מיוחדים, איסור הצגת משקאות ממותקים ליד הקופות ואיסור על מכירת כוסות משקה גדולות הם רק חלק מהצעדים שמבקשים המחוקקים לקבוע. התעשייה, כמובן, מתנגדת

פוליטיקאים בקליפורניה רוצים להטיל מס על משקאות קלים בשל משבר בריאות הציבור, ואתמול (רביעי), הם הגישו הצעת חוק שנועדה לתמרץ את התושבים שלא לקנות שתיה ממותקת, ולסמן את השתיה הלא בריאה בסימון מיוחד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התעשייה טוענת שההשפעה הבריאותית לא ברורה (אילוסטרציה: Shutterstock)

בזמן שיותר מחצי מתושבי המדינה סובלים מסוכרת, או שהם בדרך לפתח את המחלה, חברת המועצה דייוויד צ'ו, דמוקרט מסן פרנסיסקו, אמר כי יש לאסור על מסעדות עם מכונות שתיה בשירות עצמי למכור שתיה קלה בכוסות גדולות יותר מ-16 אונקיות. "תעשית המשקאות הקלים היא תעשיית הטבק החדשה", אמר צ'ו, "זו תעשייה שמשתמשת בשיטות שיווק שפוגעות בבעלי ההכנסות הנמוכות בכל רחבי המדינה".

אחד מכל ארבעה מבוגרים בקליפורניה סובל מהשמנת יתר. מדובר בעלייה של כארבעים אחוזים לעומת הנתונים שהיו לפני עשור, אמר צ'ו. על פי המכון למניעת מחלות, ה-CDC, שתיית משקאות קלים ממותקים גורם לפגיעה בלב, בכליות, בכבד, בשיניים ועוד.

מחוקקים אחרים מציעים לאסור על חנויות שונות להציג למכירה משקאות ממותקים באזור הקופה, ולאסור על יצרני המשקאות לפרסם קופוני הנחה. המחוקקים אמרו כי החוקים יכללו גם קפה ותה ממותקים, ומשקאות אנרגיה עם סוכר.

אבל יש גם מי שמתנגד. "מה הדבר הזה, להפליל כל מי שאוכל פיצה גדולה יותר מ-18 אינטש?", תהו חברי המועצה הרפובליקנים.

זוהי השנה השלישית ברציפות שבה חבר המועצה ריצ'רד בלום, דמוקרט מסנטה מוניקה, מציע להטיל מס מיוחד על משקאות ממותקים. על פי הצעת החוק שלו, הכספים שייכנסו לקופת המדינה מהמס הזה יועברו לטיפול במחלות כגון סוכרת. הוא הוסיף כי הפרטים עדיין בשלבי פיתוח, אך ארגוני בריאות מחתימים על עצומה להטיל מס בגובה של שני סנט לאונקיה באישור התקציב הבא.

תעשיית המשקאות טוענת כי המיסוי רק יקשה עוד יותר על בעלי ההכנסות הנמוכות. עוד טוענת התעשייה כי ההשפעה הבריאותית של המוצרים עדיין לא ברורה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE