הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ג'אסי סמולט צריך להתנצל בפני שיקגו"
כך אמר מפקד משטרת העיר במסיבת עיתונאים בה הודיע רשמית כי השחקן, שגרף אהדה אפילו מהבית הלבן כשהתלונן על תקיפה הומופובית וגזענית, ביים את כל האירוע כדי לקדם את עצמו מקצועית

אחרי גל השמועות, עכשיו זה רשמי: משטרת שיקגו הודיעה כי השחקן והזמר ג'אסי סמולט ביים את התקיפה נגד עצמו מפני ש"לא היה מרוצה משכרו". מפקד משטרת שיקגו, אדי ג'ונסון, אמר במסיבת עיתונאים כי השחקן "ניצל את הכאב והכעס של הגזענות כדי לקדם את הקריירה שלו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טופאק הגיי? פקה פקה, אולי. ג'אסי סמולט (צילום: CNN)

 

סמולט מואשם בהגשת תלונת שווא לאחר שטען שנפל קורבן לתקיפה הומופובית. לדברי משטרת שיקגו, השחקן גם שלח לעצמו מכתב שנאה לאולפן בו הוקלטה דרמת ההיפ-הופ המצליחה בה הוא מככב. סמולט בן ה-36 מואשם בתשלום לשני אחים ילידי ניגריה לבצע את התקיפה המבוימת. השניים משתפים פעולה עם החקירה. עורכי דינו של סמולט אמרו כי בכוונתם להעמיד "הגנה תקיפה" נגד האישומים.

בדברים חוצבי להבות במסיבת עיתונאים היום (חמישי) האשים רב-ניצב ג'ונסון את סמולט בביצוע פשע "לקידום הפרופיל הציבורי שלו" והוקיע אותו על שבגד בעיר בשיקגו. "תעלול היחצ הזה היה צלקת שהעיר שיקגו לא 'הרוויחה' ובוודאי לא היתה ראויה לה", אמר.

התרמית, המשיך ג'ונסון, משכה תשומת-לב ציבורית במשך שבועות, והיא עלולה להרתיע קורבנות עתידיים של פשעי שנאה מלהתלונן, מחשש שטענותיהם ייתקלו בספקנות. הוא קרא לשחקן "להתנצל בפני העיר הזו, שאותה הכפיש". סמולט הסגיר עצמו היום למשטרת שיקגו.

ג'ונסון אינו מגזים בדבריו. סלבריטאים, פרשני חדשות ואפילו מועמדים לנשיאות בעוד שנתיים יצאו בהצהרות על אירוע שבסופו של דבר התברר כמבוים. החשדות נגד סמולט החלו לעלות מספר ימים לאחר שהגיש את תלונתו ב-29 בינואר, כשהתברר שלמרות כל המאמצים, והעובדה שזירת האירוע, כביכול, מרושתת במצלמות אבטחה, לא הצליחו שוטרי שיקגו למצוא תיעוד לתקיפה, ולא עדי ראייה. אולם החוקרים הצליחו לזהות ולאתר שני גברים שהופיעו בצילומי האבטחה סמוך למקום בו טען השחקן שהותקף.

 

"תעלול היח"צ הזה היה צלקת שהעיר שיקגו לא הרוויחה". מפקד משטרת עיר הרוחות, אדי ג'ונסון (צילום: שיקגו טונייט)

 

השניים, אולה ואייבל אוסונדאירו, עזבו את ארה"ב לאחר התקיפה לכאורה ונעצרו ל-48 שעות לאחר ששבו אליה בשבוע שעבר. מידע שסיפקו השניים "שינה את כיוון החקירה" והוביל לשחרורם ללא תנאים. אחד האחים הוא מאמן הכושר האישי של סמולט ושניהם שיחקו כניצבים בסדרה אמפייר.

לדברי משטרת שיקגו, ברשותה צ'ק בסך 3,500 דולר שעליו חתם סמולט ונתן לאחים תמורת השתתפותם בתעלול הזדוני והמזיק. במסיבת העיתונאים חשף רב-ניצב ג'ונסון כי סמולט סיפר לפחות לאחד האחים כי אינו מרוצה משכרו בסדרה המצליחה, המתארת את קורותיה של משפחה המנהלת חברת תקליטים והפקות. סמולט משחק את בנם הגיי ובעל הכישרון המוזיקלי של בעל החברה לושיוס ליון (המגולם בידי טרנס הווארד) ורעייתו קוקי (טראג'י פי. הנסון).

בחדשות CBS בשיקגו שודרו צילומי אבטחה של שני גברים, בעלי מבנה גוף זהה לזה של שני האחים, כשהם רוכשים פריטים ששימשו לאחר מכן בתקיפה לכאורה, כגון מסיכות סקי. השחקן, שהוא גיי גם במציאות ושתיאר את עצמו בהופעה שנערכה זמן קצר לאחר התקיפה כ"טופאק הגיי", טען שיצא לקנות אוכל בדאונטאון שיקגו כששני גברים לבנים צעקו לעברו עלבונות גזעניים והומופוביים.

על פי התלונה שהגיש סמולט במשטרה, תוקפיו האלמונים הלמו בו באגרופיהם, שפכו עליו נוזל כימיקלי וכרכו חבל סביב צווארו. לטענתו, הם גם צעקו עליו ש"שזו ארץ MAGA" - התייחסות כביכול לסיסמת הבחירות של הנשיא טראמפ, "לעשות את אמריקה גדולה שוב".

 

מזל או שכל וחושים בריאים? לא הצטרפה לשלל המנחמים את "בנה". טראג'י פי. הנסון (צילום: יוסטון דפנדר)

 

השחקן טען כי חייו "השתנו לנצח" בעקבות התקיפה, ומיהר למצב את עצמו כאיקון של זכויות גאים ושל מאבק בלתי מתפשר "בשם האהבה", כפי שעולה מהשוואת עצמו לטופאק - הראפר פורץ הדרך שנרצח בנסיבות מסתוריות בשנת 1996 - ואמירות אחרות באותה הופעה, כשבוע לאחר התקיפה.

בעקבות טענתו יצאו רבים בתעשיית הבידור בהצהרות תמיכה בשחקן, כולל זוכת האוסקר ויולה דייויס ודוגמנית-העל נעמי קמפבל. מי ששתיקתה בנושא נראית במבט לאחור משמעותית היא כוכבת "אמפייר" טראג'י פי. הנסון, שידועה כלוחמת נחרצת למען זכויות מיעוטים וקבוצות מוחלשות, ונראה כי היכרותה עם הדמות הראשית בסיפור גרמה לה לנקוט זהירות בטרם תצטרף לממהרים להאמין לגרסתו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE