הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המשטרה הגיעה לעצור את ראש העיר - אז הוא ירה בה
למרבה המזל, איש לא נפגע מן הירי של דייל מסאד, העומד בראש פרבר קטן של טאמפה שבפלורידה. אבל עצם העובדה שראש עיר נוהג כך מזכירה את הז'אנר העיתונאי המכונה "פלורידה מן"

אחד הז'אנרים הוותיקים והאמינים בעיתונות האמריקאית הוא סיפורי "פלורידה מן" (Florida Man story. גגלו ותיהנו) - הסיפורים הביזאריים על אלימות, סמים, סקס, טיפשות עוצרת נשימה ובלבול אנושי תהומי עד כאב (מרוב צחוק), שיכולים מדי פעם לקרות גם במקומות אחרים, אבל בפלורידה הם כה שכיחים עד שכאמור, יש ז'אנר שלם של סיפורים מטורפים לגמרי ואמיתיים לחלוטין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש עיר ראויה מאד - אבל רק לעיר מלאה ב"פלורידה מן" (צילום: משרד השריף, מחוז פסקו)

 

ולשם מה באה כל ההקדמה הזו, שאם אתם גרים בפלורידה מצב טוב שאתם מכירים? כדי לספר לכם על אחד משליחי הציבור הראויים ביותר שתקראו עליהם בחייכם, אדם המגלם בכל רמ"ח אבריו את בוחריו - או לפחות אותו חלק מציבור הבוחרים המצמיח "פלורידה מֶן" חדשות לבקרים.

הכירו את דייל מסאד, ראש העירייה של פורט ריצ'י - פרבר קטנטן של טאמפה. בשעה 4:40 לפנות בוקר היום (חמישי) הגיע צוות ימ"מ לעצור את כבודו בחשד ל"עיסוק ברפואה ללא רישיון"- שזה שם יפה ל"מוכר אופיואידים במרשמים מזויפים".

אם זו לא התנהגות ש"רק בפלורידה" (לפחות מצד ראש עיר, כמובן), מסאד בחר להסיר כל ספק כשבתגובה לדפיקה המשטרתית בדלת שלף האזרח #1 של עיירת החוף הציורית נשק והחל לירות על הכוחות הניצבים מול ביתו. הכוחות, יש לציין, לא השיבו אש. בסופו של דבר נכנע ראש העיר לכוחות ונעצר "ללא אירועים חריגים נוספים". 

 

זה משהו במים? אדים רעילים מהביצות? גזים של תנינים? המדענים טרם החליטו, אבל משהו גורם להתנהגויות מוזרות במדינת השמש. פורט ריצ'י (צילום: Fannie Hillman and Associates)

 

"יש לו מזל שהוא לא מת", אומר שריף מחוז פסקו, כריס נוקו, במסיבת עיתונאים שכינס בעקבות האירוע. הטאמפה ביי טיימס מדווח כי השריף הוסיף שראש העיר "עשוי לעמוד בפני אישומים מרובים של ניסיון רצח נגד אנשי אכיפת החוק".

במסיבת העיתונאים האשים נוקו את ראש העירייה בהיותו "צרכן סמים ידוע" וגם סוחר סמים. "הוא סוחר סמים", אמר השריף. "היו לו סמים בבית". נוקו הוסיף שהוא שלח את צוות הימ"מ לבצע את המעצר מפני ש"ידענו שזה יהיה מצב מסוכן מאד".

כהונתו של מסאד היתה רצופת שערוריות גם לפני שהחליט להתנהג כאילו מונה לתפקידו לא בקולות הבוחרים אלא בחסות ברון סמים כלשהו. ב-2008 הוא הואשם בתקיפה מינית נגד בת-זוג לשעבר. ב-2009 התאבד אדם באמצעות אקדח שהושאר על ידי מסאד ברכבו, שנגנב. באוגוסט 2018 נעצר מסאד והוחזק בכלא בשל אישום באלימות במשפחה נגד חברתו לחיים, שנעצרה במקביל בטענה שתקפה אותו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE