הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פורד: ייתכן שנתוני הזיהום והחיסכון בדלק שגויים, פתחנו בבדיקה
עובדי החברה דיווחו על אפשרות לטעות, ובעקבות זאת פנתה החברה למעבדות חיצוניות כדי לבצע בדיקות נוספות. החברה שיתפה את הרשויות בנתונים, אך בסוכנות להגנת הסביבה ציינו כי הם עדיין לא מבינים לחלוטין את המספרים

חברת פורד הודיעה אתמול (חמישי) כי היא שכרה מומחים חיצוניים כדי שיחקרו את מדדי החיסכון בדלק של רכבי החברה, ואת הליך בדיקת המדדים. זאת, לאחר שהעובדים הביעו חשש בנושא, ולא היה ברור לחברה אם עליה לתקן את הנתונים שמסרה לרגולטורים או לציבור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החברה בודקת אם נפלה טעות בדיווחי הזיהום והחיסכון בדלק. פורד (צילום: Shutterstock)

בניגוד לתרמית מדדי הזיהום והחיסכון בדלק בחברת פולקסווגן, בפורד המקרה שונה מעט. בפרשה הנוכחית לא נעשה שימוש במכשירים שנועדו במתכוון להונות את מבחני הפליטה של הממשלה. כך אמרה קימברלי פיטל, סגנית נשיא פורד לקיימות, סביבה והנדסה בטוחה.

יצרנית הרכב הודיעה כי הבדיקה נפתחה בסתיו האחרון, לאחר שעובדי החברה טענו בפני ההנהלה כי נעשה שימוש בשיטות חישוב שגויות בעת עריכת תוצאות בדיקות טווח הנסיעה לגלון. לדברי פיטל, החישוב השגוי הביא גם לדיווח שגוי לרשויות.

פורד הודיעה עוד כי היא שוקלת לשנות את ההליך שבה היא עושה שימוש כדי לבחון את החיסכון בדלק ואת מדדי הפליטה של המכוניות מתוצרתה.

שווי מניות החברה צנח לאחר ההודעה, בשעות שלאחר המסחר בבורסה בניו יורק.

 

העובדים הביעו את חששם בפני ההנהלה. מפעל של פורד (צילום: Shutterstock)

יצרנית הרכב שכרה את שירותי חברת סידלי אוסטין כדי שתבדוק באופן עצמאי האם נעשו טעויות בחישובי צריכת הדלק והפליטה. פיטל הוסיפה כי החברה עושה שימוש גם במעבדות פרטיות כדי לערוך בדיקות נוספות.

בעקבות חשיפת התרמית של יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן, הרגולטורים בארצות הברית בכלל, ובקליפורניה בפרט, שמים דגש רב כדי למנוע מעשי הונאה נוספים כאלה. "חשפנו את המידע מרצוננו בפני הסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה ועם הועדה למשאבי אוויר בקליפורניה", הוסיפה פיטל. לדבריה, החברה שיתפה את הסוכנויות השונות במידע במהלך השבוע.

הסוכנות להגנת הסביבה הודיעה אתמול כי המידע שהגישה פורד אינו שלם כדי שהיא תוכל להגיע לכדי מסקנות ברורות. "אנחנו לוקחים את זה ברצינות, ואנחנו בקשר עם החברה כדי להבין לעומק את הנתונים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE