הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שני הארגונים היהודיים הבולטים בארצות הברית נגד התמודדות יורשי כהנא לכנסת
הועד היהודי-אמריקאי פרסם הודעת גינוי חריגה להכללת תנועת "עוצמה יהודית" ברשימת הימין המאוחדת: "רעיונותיה אינם ערכי הליבה של מדינת ישראל". איפא"ק הצטרף להודעה: "אנחנו לא נפגשים עם אנשי התנועה הגזענית והמגונה הזו"

שניים מהארגונים היהודיים הבולטים בארצות הברית פרסמו באופן חריג הודעת גינוי חריפה לרשימת "איחוד מפלגות הימין", בשל הכללתה של תנועת "עוצמה יהודית" השייכת לזרם הימני קיצוני בישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האליטה היהודית הליברלית והלובי הפרו-ישראלי החזק משלבים כוחות

 

הועד היהודי-אמריקאי (AJC), אחד הארגונים הבולטים ביותר בפעילות למען זכויות יהודים ברחבי העולם ומורכב מהאליטה הליברלית של יהדות ארצות הברית, פרסם אתמול (חמישי) הודעה לא שגרתית שהתייחסה לאיחוד הרשימות בימין הישראלי. האיחוד, בראשות הרב הצבאי הראשי לשעבר רפי פרץ, הכניס דמויות קיצוניות כמו מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר למקומות ריאליים בהתמודדות לכנסת. לפני כשלושים שנה נפסלה תנועת "כך" של מאיר כהנא, שהחזיקה במצע דומה, מלהתמודד בבחירות.

בהודעת AJC נכתב כי אף שהארגון לא נוהג להגיב על מפלגות ומועמדויות בזמן בחירות, ההכרזה כי תנועה של ממשיכי דרכו של כהנא תרוץ לכנסת חייבה אותם להתייחס. הארגון גינה את התנועה באופן נחרץ: "העמדות של 'עוצמה יהודית' ראויות להוקעה. הן לא מייצגות את ערכי הליבה שעומדים ביסוד עצם קיומה של מדינת ישראל. המפלגה עלולה לקבל מספיק קולות כדי להכנס לכנסת ואף עשויה להפוך לחלק מהקואליציה השלטת".

 

ממשיכי דרכו של כהנא במקומות ריאליים ברשימה התנועה המאוחדת. מיכאל בן ארי (מימין) ואיתמר בן גביר (צילום: פלאש 90)

 

עוד נכתב בהודעת הארגון, כי "באופן היסטורי, הדעות של תנועות קיצוניות שמשקפות את נקודות הקיצון מימין ומשמאל, נדחו בתקיפות על ידי מפלגות המיינסטרים, גם אם המנגנון הדמוקרטי בישראל אפשר את נוכחותן של תנועות אלו בכנסת, קטנה ככל שתהיה. בסופו של דבר, שזה תלוי בועדת הבחירות המרכזית בישראל להחליט, כפי שעשתה בעבר, האם 'עוצמה יהודית' תופיע על פתקי ההצבעה ביום הבחירות. כשאנו נושאים עינינו ל-9 באפריל, AJC מדגיש את מחויבותו לדמותה הדמוקרטית והיהודית של ישראל".

להודעה זו הצטרף היום הלובי לקידום יחסי ארצות הברית וישראל, איפא"ק (AIPAC), אחד הארגונים הכי חזקים בוושינגטון שמחזיק בעמדה פרו-ישראלית נטולת סייגים, בשונה מארגונים כמו ג'יי-סטריט שמביעים ביקורת על מדיניות הממשל בישראל לצד תמיכתם בה כמדינה. לראשי איפא"ק יחסים קרובים עם בכירי הממשל בישראל, כולל ובעיקר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שפעל באופן גלוי ליצירת איחוד רשימות הימין.

בציוץ קצר ותמציתי מחשבון הטוויטר הרשמי של הארגון הופיע לינק להודעת הועד היהודי-אמריקאי ונכתב: "אנחנו מסכימים עם AJC. לאיפא"ק יש מדיניות ארוכת שנים שלא להפגש עם חברים של הקבוצה הגזענית והמגונה הזו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE