הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בחופף או במצטבר? זו השאלה הגדולה בנוגע לעונש של מנאפורט
התובע המיוחד רוברט מולר דורש עונש חמור על מי שרימה והונה במשך עשרות שנים, הדיח עדים ואף הפר את עסקת הטיעון שלו - אולם מה שיקבע אם יו"ר הקמפיין לשעבר של טראמפ יסיים את חייו מאחורי סורגים זו השאלה שלעיל

התובע המיוחד החוקר את ההתערבות הרוסית בבחירות 2016, רוברט מולר, קרא במסמך המלצות לעונש שפורסם היום לשלוח אתת יו"ר הקמפיין לשעבר של הנשיא טראמפ, פול מנאפורט, לכלא לתקופה של 17.5 שנים לפחות. עבור מנאפורט בן ה-69, מדובר ככל הנראה במאסר עולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יראה שוב אור יום? השופטת ג'קסון-ברמן תחליט. פול מנאפורט (צילום: CNN)

 

מנאפורט, שהפך לאחת הדמויות המרכזיות שהפכו ליעד של התובע המיוחד, עומד בפני שני שימועי טיעונים לעונש בשבועות הקרובים, בווירג'יניה ובוושינגטון הבירה, שם יקבעו השופטים את עונשו בשני תיקים נפרדים של הונאת מס, הונאת בנקים, עבודת שדולנות למען ממשלה זרה ללא רישום והדחת עדים.

המסמך האחרון של מולר מאשים את מנאפורט בסדרה נועזת, פרועה ונרחבת של פשעים שבוצעו במשך עשרות שנים ונמשכה בזמן שמנאפורט ניהל את קמפיין טראמפ בקיץ 2016. עם זאת, נדמה שהתובעים עשו כל מאמץ שלא להזכיר את הנשיא ישירות במסמך החדש.

"מנאפורט בחר שוב ושוב וביודעין להפר את החוקים - בין אם חוקים אסרו על חוקים נפוצים כמו הונאת מס, הונאת בנקים, הלבנת הון ושיבוש הליכים, או חוקים עלומים יותר שאותם בכל זאת הכיר היטב, כמו חוק רישום הסוכנים הזרים", כתבו התובעים,

במסמך הוסיפו אנשי צוותו של מולר כי "מעשיו הפליליים היו עזי מצח, וחלקם בוצעו כשהיה בעין הציבור כיו"ר הקמפיין, ומאוחר יותר כשהיה משוחרר בערבות על ידי בית משפט זה ממש". למעשה, אמרו מולר וצוותו, "לאור היקף פעילותו הפלילית של מנאפורט, הממשלה לא הצליחה לאתר מקרה בר-השוואה של שלל הפשעים והנסיבות המחמירות שלפנינו".

 

לא הזכיר את הנשיא ישירות. התובע המיוחד, רוברט מולר (צילום: ABC)

 

"רמייתו, שהיא מרכיב יסוד בפשעים בהם הורשע ובהתנהגות הנוגעת לכך, נגעה למכיני דו"חות מס, רואי חשבון, בנקים, משרד האוצר, מחלקת הביטחון הלאומי של משרד המשפטים, ה-FBI, משרד התובע המיוחד, חבר המושבעים המורחב, עורכי דינו שלו עצמו, חברי קונגרס וחברי הרשות המבצעת של ממשלת ארצות הברית. לסיכום, יש חשש חמור שעם שחרורו מהכלא ישוב מנאפורט לפשיעה".

גם עושרו, יוקרתו והפריבלגיות הרבות מהן נהנה מנאפורט בחייו אינו מותירות מקום רב לשיקולים של חמלה. "דבר בתנאי גידולו של מנאפורט, חינוכו והשכלתו המשפטית או תנאיו הכלכליים והמשפחתיים מפחית מחומרת התנהלותו הפלילית", כתבו.

יותר מחומרת עונש המאסר שתגזור השופטת איימי ג'קסון ברמן, מה שיכריע את תקופת המאסר הכוללת שלו יהיה אם תחליט השופטת להטיל את המאסר בתיק זה, של וושינגטון הבירה, בחופף למאסר בתיק של וירג'יניה או בנוסף אליו.

הנשיא טראמפ יכול לחון את מנאפורט בעבירות הפדרליות, אולם הדבר לא ישים קץ לצרותיו של האיש שבין השאר, בחר את מייק פנס לתפקיד סגן הנשיא. ניו יורק מוכנה עם תיק נגד מנאפורט ברבות מאותן עבירות, ומאישומים אלה כבר לא יוכל הנשיא לחון את מנהל הקמפיין שלו. לא זו בלבד אלא שההודאות שמסר מנאפורט סמגרת עסקת הטיעון שלו - אותה הפר - יהיו קבילות במקרה כזה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE