הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארגוני סביבה תובעים את ממשל טראמפ כדי להציל חיות בר
שלוש תביעות שהגישו ארגוני סביבה רבים עלולים לפגוע במאמצי הממשל לקדם את הפקת הגז והנפט על חשבון הסביבה. לדברי הארגונים, מדובר "בערכים שלנו כעם"

בעקבות ההצלחה במאבק נגד ציד דובי הגריזלי, ארגוני סביבה מגבירים את המאמצים לשמור על חיות הבר ברחבי המדינה. כמה תביעות חדשות הוגשו נגד הממשל במטרה להגן על שועלים ודובים מול התכנית הפדרלית לשליטה על טורפים,, ועל שתי חיות בר ספציפיות קצת יותר: מין מסויים של שכווי, ומין מסויים של אייל הצפון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הארגונים מעודדים בעקבות הזכייה בתביעה נגד ציד דובי הגריזלי (צילום: Shutterstock)

שלוש התביעות האלה מגלמות גל חדש של מאבק נגד ממשל טראמפ, שלטענת ארגוני הסביבה הוא מתעלם מחוקי המדינה על מנת לאפשר כריית פחם והפקת נפט וגז וכדי לתעדף את החוואים. בתביעות השונות מבקשים הארגונים לכפות על הממשל לעמוד בחוקים שנוגעים לחיות נכחדות.

בסתיו האחרון, ארגוני סביבה רבים הכריזו על ניצחון גדול כאשר בית משפט פדרלי הורה למשרד הפנים להשיב את ההגנה לדובי הגריזלי. השופט פסק כי אנשי שירותי הדגה וחיות הבר בארצות הברית פעלו "בשרירותיות וגחמה" כאשר אישרו בשנת 2017 להסיר את הדובים מרשימת החיות המוגנות בחוק ההגנה על חיות נכחדות.

 

הארגונים רוצים להחזיר את איילי הצפון אל הטבע (צילום: ויקיפדיה)

"זה לא רק שאנחנו בכיוון הנכון, משפטית. החוקים האלה מייצגים את הערכים שלנו כעם", אמרה קולט אדקינס, עורכת דין במרכז לגיוון ביולוגי באריזונה. הארגון משתמש בכלים מדעיים ומשפטיים כדי להגן על חיות הבר ועל הסביבה, "הקונגרס העביר את החוקים האלה ואנחנו מציבים את הנבחרים בעמדות שלהם בגלל שהם משקפים את הערכים שלנו".

התביעה שנועדה להגן על השכווי דורשת לחייב את הממשל להוסיף את התרנגול לרשימת החיות בסיכון. במידה והממשל יעשה זאת, הציפור תהנה מהגנות נוספות בחוק, ואולי אף לצמצם את כמויות השטח שיועדו להפקת אנרגיה, גידול בקר והקמת תשתיות. הציפור חיה באזור קולורדו, קנזס, ניו מקסיקו, אוקלהומה וטקסס.

 

פעם היו מיליונים, כיום רק 38 אלף. השכווי שארגוני הסביבה רוצים להציל (צילום: ויקיפדיה)

ארגוני הסביבה טוענים כי שינויי האקלים והשינויים בשטח המחייה עלולים להביא להכחדת הציפור. בעבר חיו מיליוני ציפורים מאותו מין באזור, אך כיום טוענים המומחים כי הקהילה לא מונה יותר מ-38 אלף. הציפורים היו ברשימה, אך תביעה שהגישו ארגוני נפט וגז הפכה את החלטת בית המשפט.

ארגוני הסביבה הגישו גם תביעה כדי להגן על עדר אייל הצפון מסוג סלקירק, שחי באיידהו. מדובר בקרוב משפחה של האיל הביתי, ובעבר הוא נדד בין ארצות הברית לקנדה. האיילים האלה היו ברשימות החיות בסיכון מאז 1983, אך כיום הפרטים היחידים שעוד נותרו בחיים חיים בשבי בקנדה. ארגוני סביבה טוענים כי איילי הצפון מתים בגלל שינוי האקלים ובגלל פיתוח שטח המחייה שלהם. הארגונים דורשים מהממשל להקצות שטח מחייה מיוחד עבור איילי הצפון האלה כדי שהם יוכלו לחזור אל הטבע ברחבי המדינה.

"זה אסון שאיילי הצפון נעלמו ב-48 המדינות התחתונות", אמר ג'ייסון ריילנדר, עורך דין בכיר ב-Defenders of Wildlife. "עם ההגנה הנכונה, אנחנו יכולים להשיב אותם לטבע, ואנחנו צריכים לעשות את זה".

התביעה השלישית, שהוגשה כבר בסוף החודש שעבר, דורשת מבית המשפט הפדרלי להורות לשירותי חיות הבר של הממשלה להפסיק להרוג צבועים וחיות אחרות בוויומינג, ולשקול מחדש אם יש להרוג אותן בכלל. פקחים של הממשלה משתמשים בכל מיני שיטות, החל מ"פצצות" ציאניד ועד מלכודות רגל, כדי להרוג את צבועים, זאבים וחתולי בר שעשויים לסכן בקר וחיי אדם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE