הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפילו בתוך ממשלת מיי כבר לא מאמינים שיספיקו לבצע ברקזיט בזמן
הההצבעה על תוכניתה של ראש הממשלה הבריטית לעזיבה מוסדרת של האיחוד האירופי, שנקבעה ליום רביעי, נדחתה ביותר משבועיים. שלושה מחברי הממשלה הודיעו שיצביעו נגד מיי

ברקזיט, כמו משחק כדורגל משובח, יוכרע רק בדקה ה-90. כשנותרו רק 33 יום עד שפרישתה של בריטניה מן האיחוד האירופי תהפוך לסופית, ראש הממשלה של הממלכה המאוחדת שוב דחתה הצבעה בפרלמנט על תוכניתה לעסקת ברקזיט במאמץ נואש לקנות עוד זמן לתקן את תנאי הפרישה מול האיחוד לשביעות רצונם של הנוקשים בחברי מפלגתה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גם בדרך לתהום - נעמדים בתור בסדר בריטי מופתי

 

ההצבעה הרת-הגורל כביכול נועדה להיערך ביום רביעי הקרוב. אולם בדברה עם כתבים בדרכה לפסגה בין האיחוד האירופי לליגה הערבית במצרים היום (ראשון), הודיעה מיי כי ההצבעה תיערך רק ב-12 במרץ - 17 יום בלבד לפני יום הברקזיט הגדול והנורא.

מיי אמרה שביום שלישי תשוב לבריסל לשיחות נוספות. "כתוצאה מכך לא נביא הצעה להצבעה משמעותית בפרלמנט השבוע, אולם נוודא שזה יקרה עד ה-12 במרץ", אמרה. ההחלטה צפויה להגביר את המחלוקת בקרב חברי ממשלתה בנוגע לסוגייה.

כמה משריה של מיי נמצאים במצב של מרי גלוי בשל סירובה להכריז שבריטניה לא תעזוב את האיחוד ללא עסקה. חברי הפרלמנט יוכלו לקחת את העניינים לידיהם השבוע. במקום ההצבעה המשמעותית שתוכננה ליום רביעי, יוכלו המחוקקים להציע תיקונים להצעה נייטרלית בנושא הברקזיט. תיקונים אלה יוכלו לכפות על הממשלה לעכב את הליכי הפרישה תחת סעיף 50, או לקיים משאל-עם חוזר.

מפלגה הלייבור שבאופוזיציה גינתה את החלטתה של מיי לדחות את ההצבעה המשמעותית למרץ. שר הברקזיט בממשלת הצללים, קייר סטארמר, כינה את ההחלטה "שיא של חוסר אחריות" והוסיף כי "תרזה מיי מנסה בחוסר אחריות למשוך את הזמן עד שחברי הפרלמנט ייאלצו לבחור בין העסקה שלה לשום עסקה כלל", צייץ.

 

שלושת המורדים - ראד, גאוק, קלארק. "מוטב לעכב את עזיבתנו מאשר להתרסק" (צילום: אינדפנדנט)

 

אולם מיי עמדה על כך שעדיין יש די זמן לעמוד בתאריך היעד של הברקזיט. "זה עדיין בהישג ידינו לעזוב את האיחוד האירופי עם עסקה ב-29 במרץ וזה מה שאנחנו עמלים לעשות", אמרה. אולם מעטים מאד מחוץ לממשלת הוד מלכותה מאמינים שיש סיכוי שכך יקרה, ובסוף השבוע הזה התברר שגם בתוך ממשלתה לא כולם מאמינים שהדבר ייתכן.

שלושה מחברי ממשלתה של מיי הודיעו אתמול (שבת) כי הם מוכנים להתייצב נגדה ולהצביע בעד הארכת תוקף סעיף 50 - אם לא תהיה פריצת דרך. השלושה הם שרת העבודה והפנסיות אמבר ראד, שר המשפטים דייויד גאוק ושר העסקים, האנרגיה והאסטרטגיה התעשייתית גרג קלארק אמרו כי הם מבקשים למנוע "נו-דיל" הרה-אסון. "מוטב לבקש להאריך את תוקפו של סעיף 50 ולעכב את עזיבתנו מאשר להתרסק מתוך האיחוד ב-29 במרץ", כתבו השלושה במאמר דעה שפורסם בעיתון ה"מירור" של יום א'.

מפלגתה השמרנית של מיי מתחילה להתפרק בשל טיפולה בסוגיית הברקזיט. שלושה מחוקקים שמרנים פרשו השבוע ממפלגת ה"טוריז" של מיי וחברו לשמונה מחברי הלייבור שפרשו ממפלגה זו, ויחד הקימו ה-11 סיעה חדשה בפרלמנט.

בשיחה עם חברי מפלגתה אתמול ביקשה מיי למנוע פרישות חדשות ובולטוטת יותר. "אנחנו לא מפלגה של טיהורים ונקמות", אמרה. "הכרזנו על משאל עם והנחנו לאנשים להביע את דעותיהם - ולכן אל לנו לנסות להדיח מי מחברי הפרלמנט שלנו בשל דעותיהם בנוגע לברקזיט", הוסיפה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE