הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אור בקצה המנהרה? טראמפ דחה את העלאת מכסי המגן על סחורה סינית
הנשיא אמר כי נעשתה התקדמות בדיונים עם סין בנוגע למסחר בין שתי המעצמות. בסין גם הודיעו על התקדמות, אבל הזהירו מפני העתיד: "השלבים הקשים עוד בדרך"

הנשיא דונלד טראמפ אמר אתמול (ראשון) כי הוא דוחה את תאריך העלאת מכסי המגן לסחורה מיובאת מסין הודות לשיחות "פרודוקטיביות". טראמפ הוסיף כי הוא צפוי להיפגש עם נשיא סין שי ג'ינפינג כדי לחתום על הסכם במידה והשיחות יתקדמו לשלב הזה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הודיע על התקדמות בשיחות. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

ההודעה הייתה סימן ברור לכך שסין וארצות הברית מתקדמות לעבר הסכם סחר חדש שיביא לסיומו את מלחמת הסחר שנמשכת חודשים רבים וגרמה להאטה בצמיחה הגלובלית ולפגיעה בשווקים.

התכנון המקורי של הנשיא טראמפ היה להעלות את מכסי המגן מרמה של עשרה אחוזים ל-25 אחוזים על סחורה סינית מיובאת בשווי של מאתיים מיליארד דולר, במידה ולא ייחתם הסכם חדש בין שתי המעצמות עד יום שישי.

בתום שבוע של שיחות שנמשכו אל תוך סוף השבוע, טראמפ אמר כי מכסי המגן לא יעלו בשלב זה. בציוץ בטוויטר אמר הנשיא כי נעשתה התקדמות בנושאים שונים ובהם ההגנה על הקניין הרוחני, העברת טכנולוגיות, חקלאות ומטבעות.

"אני דוחה את העלאת מכסי המגן שצפויה היתה להתרחש בתחילת מרץ. במידה ושני הצדדים יגיעו להישגים נוספים, נתכנן מפגש פסגה עם הנשיא שי ואיתי במאר-א-לאגו בפלורידה, כדי לערוך הסכם", צייץ הנשיא טראמפ.

 

ייפגש בקרוב עם טראמפ בפלורידה? נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: Shutterstock)

הנשיא לא ציין אם ישנו תאריך אולטימטום חדש לשיחות, אך אמר למושלים שהתכנסו בבית הלבן כי עשויות להיות "חדושת גדולות מאוד בשבוע או שבועיים הקרובים", במידה והמשא ומתן ימשיך להתקדם.
הבית הלבן לא מסר עוד פרטים נוספים על ההתקדמות בשיחות.

היועץ המדיני הבכיר של הממשלה הסינית, וואנג יי, אמר היום כי נעשתה "התקדמות משמעותית בשיחות", והעביר ציפיות חיוביות ליציבות הקשר בין שתי המדינות ולצמיחה הכלכלית העולמית. כך מסר משרד החוץ הסיני.

סוכנות הידיעות הסינית הרשמית שינחואה פרסמה כי ההסכם "הולך ומתקרב". עם זאת, הסוכנות הזהירה כי יש לפני הצדדים יש דיונים על נושאים מורכבים יותר ויותר ככל שהם מתקרבים לשלבים האחרונים בשיחות.

טראמפ ושי הכריזו בשנה שעברה על "הפסקת אש" למשך תשעים ימים, וכך העניקו לצדדים זמן כדי לדון על נושאי המחלוקת השונים ולהגיע להסכם סחר חדש. האיום של טראמפ להחריף את מכסי המגן על הסחורה הסינית פעל כמנוף לחץ על בייג'ינג בזמן שסין מנסה לחמם את הכלכלה המתונה שלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE