הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תביעה נגד טראמפ בטענה לתקיפה מינית במהלך קמפיין 2016
אישה שחורה שעבדה בקמפיין טוענת כי המועמד דאז משך אותה אליו וניסה לנשקה אולם היא סובבה את ראשה כך שהנשיקה תנחת רק על קצה פיה. עוד היא טוענת לאפליה בשכר במסגרת הקמפיין

עובדת לשעבר בקמפיין הנשיאותי של דונלד טראמפ ב-2016 מאשימה אותו כי נישק אותה ללא הסכמתה בכינוס קטן של תומכים. כך על פי תביעה שהוגשה היום (שני). אלווה ג'ונסון תובעת את טראמפ על סבל וכאב רגשיים לאחר שתפס בידה וניסה לנשקה על השפתיים לפני עצרת בחירות ב-24 באוגוסט. בזמנו שימשה ג'ונסון כמנהלת יחסי ציבור וקואליציות באלבמה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"זה הרגיש סופר-קריפי ולא הולם". אלווה ג'ונסון (צילום: וושינגטון פוסט)

 

"מיד חשתי מחוללת מפני שלא ציפיתי לזה ולא רציתי את זה", סיפרה ג'ונסון לוושינגטון פוסט, שדיווח לראשונה על התביעה. "אני עדיין יכולה לראות את השפתיים שלו מתקרבות ישר לפנים שלי". בתביעה טוענת ג'ונסון שטראמפ היה קרוב דיו אליה "כך שהיא יכלה לחוש את הבל פיו על עורה". לדבריה, היא הצליחה ברגע האחרון להפנות את פניה כך שהנשיקה נחתה על קצה פיה, "מה שהרגיש סופר-קריפי ולא הולם".

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סאנדרס, הכחישה את ההאשמות וכינתה אותן "מופרכות בעליל". סאנדרס גם ציינה כי שני תומכי טראמפ, שלדברי ג'ונסון היו עדים לתקרית, אמרו לעיתון כי הנשיקה לכאורה מעולם לא אירעה.

ב-2005, כזכור, הוקלט טראמפ באמרו שהוא נוהג לנשק נשים ולתפוס באברי מינן כנגד רצונן. "אני פשוט מתחיל לנשק אותן. זה כמו מגנט. פשוט לנשק. אני אפילו לא מחכה. וכשאתה כוכב, הן נותנות לך לעשות את זה. אתה יכול לעשות כל דבר", אמר במהלך הקלטת התוכנית "אקסס הוליווד". "לתפוס אותן בכ-ס, אתה יכול לעשות הכל", הוסיף אז.

לדברי ג'ונסון, היא למדה על ההקלטה הזו כחודש וחצי לאחר שאירעה לכאורה הנשיקה. "הגב'. ג'ונסון החלה להילחץ, כאילו אינה יכולה לנשום, כשהבינה שמה שהנתבע טראמפ עשה לה לא היה אירוע בודד, אלא חלק מתבנית של התנהגות טורפנית כלפי נשים", לשון כתב התביעה.

 

"אני פשוט מתחיל לנשק אותן. זה כמו מגנט" (צילום: ABC)

 

ג'ונסון, שהיא אישה שחורה, טוענת גם ששילמו לה פחות מאשר לעובדים לבנים בעלי תפקידים דומים ואפילו פחות מחלק מהצוות הזוטר. היא טוענת ששולמו לה $4,000 לחודש מספטמבר 2016 עד שעזבה את הקמפיין. לעומתה, צעיר לבן בשם אוסטין בראונינג, שנשכר לעבודה בקמפיין בעודו בשנתו האחרונה בתיכון, קיבל 7,817 דולר בספטמבר 2016, 8,592 דולר באוקטובר אותה שנה ו-6,421 בנובמבר.

ג'ונסון טוענת כי האפליה לכאורה בשכר היתה "חלק מתרבות רחבה יותר של התנהגות גזענית וסקסיסטית שרווחה בקמפיין". ג'ונסון מספרת בתביעתה ששמעה את אנשי צוות הקמפיין מתייחסים לגברים שחורים כ"בריונים" ומדברים על כך שמישל אובמה היא בעצם גבר (תיאוריה חביבה על הימין הגזעני).

בתביעה, שהוגשה בבית המשפט הפדרלי בפלורידה, מבקשת ג'ונסון מבית הדין לפסוק לה פיצויים בסכום שלא ננקב. ג'ונסון בת ה-43 מספרת שהצביעה לברק אובמה ב-2008 וב-2012. לדבריה, היא הסכימה לעבוד עבור טראמפ מתוך אמונה שהרקע שלו בעסקים יעזור ליצור מקומות עבודה ולהזניק את הכלכלה בקרב הקהילה האפרו-אמריקאית באלבמה.

תפקידה העיקרי בנתיבי הקמפיין היה לנהל רכבי פנאי ששימשו כמשרדים ניידים. היה זה בתוך קרונוע שכזה שהנשיקה נשוא התביעה התרחשה, לכאורה. "היא חשה מבולבלת ומושפלת" לאחר התקרית, נכתב בתביעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE