הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקונגרס צפוי להעביר היום החלטה לבטל את מצב החירום; אך כנראה היא תיפול בסנאט
שתי סנטוריות רפובליקניות הודיעו כי יתמכו בהצעה, אך זה לא מספיק, והדמוקרטים יצטרכו למצוא עוד שני תומכים מקרב הסנטורים הרפובליקנים. הנשיא כבר הודיע שיטיל וטו על ההחלטה אם תאושר בשני הבתים

הקונגרס האמריקני יצביע היום (שלישי) על קריאה לסיים את מצב החירום עליו הכריז טראמפ כדי לבנות את החומה בגבול מקסיקו. בשבוע שעבר הציג המחנה הרפובליקני בקונגרס את הצעת החוק, כדי למנוע מהנשיא לממן את הקמת החומה מתקציבים שהקונגרס מייעד לנושאים אחרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הודיע שיטיל וטו על ההחלטה במידה ותעבור. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

ההצעה צפויה לעבור בקלות בבית הנבחרים בו תופסים חברי המפלגה הדמוקרטית את הרוב. לאחר מכן הצעת החוק צפויה לעבור לסנאט, שם יחסי הכוחות הפוכים, וככל הנראה היא לא תעבור.

ההצבעה היום תהיה עוד שלב במאבק העיקש בין טראמפ לדמוקרטים בכל הנוגע למדיניות ההגירה והביטחון בגבולות. ההצבעה תהיה גם נקודת מבחן לעיקרון הפרדת הרשויות, מכיוון שהגופים שמכתיבים את סדר העדיפויות התקציבי הם הקונגרס והסנאט, ולא הנשיא.

סטני הוייר, מצליף הרוב הדמוקרטי בקונגרס אמר אתמול במסיבת עיתונאים כי הוא ביקר בגבול ארצות הברית מקסיקו פעמיים בשבועות האחרונים. "הגעתי למסקנה שאין בכלל משבר בגבול. העניין הוא האם יש משבר בדבקות שלנו בחוקה", אמר.

לפחות שתי סנטוריות רפובליקניות, סוזן קולינס וליסה מורקובסקי, הודיעו כי הן שוקלות להצביע בעד הצעת החוק, ונגד הנשיא. עם זאת, הדמוקרטים זקוקים לעוד שני רפובליקנים שיתמכו בהצעת החוק כדי שהיא תעבור גם בסנאט.

 

ההצעה צפויה לעבור בקונגרס בקלות בזכות הרוב הדמוקרטי (צילום: Shutterstock)

טראמפ, שהכריז החודש על מצב החירום לאחר שהקונגרס סירב לאשר תקציב בגובה של 5.7 מיליארד דולר להקמת החומה, התחייב בשבוע שעבר להטיל וטו על ההחלטה במידה והיא תעבור את ההצבעות בשני בתי הנבחרים.

במידה והנשיא יחליט להטיל וטו על ההצעה, ייאלץ הקונגרס לעקוף את הווטו הנשיאותי ברוב של שני שלישים. לחברי הקונגרס הדמוקרטים יהיה קשה לעמוד ביעד כזה.

קבוצה של 58 גורמים רשמיים לשעבר במערכת הביטחון הלאומי בארצות הברית פרסמו אתמול הודעה ולפיה אין "בסיס עובדתי" להכרזה על מצב החירום. נבחרי הציבור חייבים להתנגד "לניסיון של כל נשיא להכריז על מצב חירום לפי הגחמות שלו, רק בגלל שאינו יכול להעביר את החלטותיו בקונגרס. אמר מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'ק שומר אתמול. הוא הזהיר כי ההכרזה של טראמפ "עלולה לנגוס בתקציב ולפגוע בפרויקטים חשובים מאוד בכל רחבי המדינה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE