הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
וורן באפט רוצה לשנות את הכללים: "העשירים צריכים לשלם יותר מסים, וגם אני"
המשקיע המפורסם אמר את הדברים בראיון, לאחר שמוקדם יותר החודש כינה שותפו את קליפורניה "טיפשה" מכיוון שהיא מבריחה לטענתו את האוכלוסיה העשירה

המשקיע הוותיק וורן באפט אמר אתמול (שני) כי עשירי העולם, ובהם הוא עצמו, לא משלמים מספיק מסים. "אין ספק ששיעור המס של העשירים נמוך מדי ביחס לשאר האוכלוסיה", אמר באפט, יו"ר בית ההשקעות ברקשייר הת'אווי, בראיון לרשת CNBC.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מוכן לשלם יותר מסים כדי לעזור לציבור. וורן באפט (צילום: shutterstock)

"העשירים הופכים עשירים יותר, אבל השאלה היא כזאת", אמר באפט בראיון, "כיצד אנחנו דואגים לאזרחים נפלאים, שאביהם נהרג בנורמנדי, ופשוט אין להם כישורים כלכליים? אני חושב שמס הכנסה הוא הדרך הטובה ביותר לעשות את זה".

"ככל הנראה זה אומר יותר מסים מאנשים כמוני, ואני בסדר עם זה", הוסיף.

באפט, 88, אמר את הדברים לאחר ששותפו בן ה-95 וסגן יו"ר ברקשייר אמר מוקדם יותר החודש כי מדינות כמו קליפורניה וקונטיקט "טיפשות" בגלל שהן מבריחות את העשירים.

דבריו של באפט לא נופלים על אוזניים ערלות. מאז שתפסו את הרוב בקונגרס בבחירות באמצע בשנה שעברה, כמה מחוקקים מהמפלגה הדמוקרטית החלו לדרוש מסים גבוהים יותר מעשירי המדינה.

בין חברי הקונגרס האלה ניתן למצוא כמובן את אלכסנדריה אוקסיו-קורטז מניו יורק, שהציע לגבות מס בגובה של 70 אחוז למי שמרוויח עשרה מיליון דולר או יותר, כדי לגשר על הפער ההולך ותופח בין העשירים לעניים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE