הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפקט סאות'ווסט: מחירי הטיסות להוואי צפויים לרדת ב-30%
החברה נמצאת לקראת היישורת האחרונה של תהליך השקת קווי טיסה מקליפורניה להוואי. אנלסיט של מורגן סטלני טוען כי המהלך יביא לעלייה של 10% בכמות הנוסעים בין שתי המדינות, ובו זמן יגרום לירידה של 30% במחיר. יתכן שחברת התעופה תחל במכירת הכרטיסים כבר השבוע

במשך תקופה ארוכה מבקשת חברת התעופה סאות'ווסט איירליינס לבצע טיסות להוואי, והחברה לקחה צעד ענק לעבר היעד כאשר השלימה את טיסת המבחן שלה. מומחים לתעופה מסבירים שהכניסה של סאות'ווסט לשוק הטיסות למדינת האיים תביא לירידה של כ-30% במחירים בכל החברות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוס 737-800 של סאות'ווסט, בשבוע שעבר בהונולולו בתום טיסה המבחן (צילום: סאות'ווסט)

 

כאמור, מוקדם יותר החודש החברה השלימה את טיסתה הראשונה לנמל התעופה הבינלאומי דניאל ק. אינווי שבהונולולו. מדובר בחלק חשוב ובלתי נפרד מתהליך האישור שניתן ע"י רשות התעופה הפדרלית (FAA). הטיסה עברה בהצלחה וחברת התעופה קיבלה את האישור הנדרש, כך שיתכן שהיא תחל במכירת כרטיסים כבר לקווים כבר השבוע.

סאות'ווסט הודיעה באופן רשמי על כוונתה לפתוח קווים חדשים להוואי באוקטובר 2017, ומאז מעט מאוד פרטים נחשפו. בשנה שעברה היא הודיעה כי בכוונתה לטוס לארבעה איים: אואהו (ובו נמל התעופה של הונולולו), מאווי, קאואיי והוואי (אי שידוע בשמו "האי הגדול"). כמה חודשים לאחר מכן הודיעה החברה כי הטיסות יצאו מארבעה נמלי תעופה בקליפורניה: סן דייגו, סקרמנטו, סן חוזה ואוקלנד. 

על פי רג'יב ללוואני, אנליסט בכיר בחברת מורגן סטנלי, הכניסה של סאות'ווסט לשוק הטיסות להוואי עשוי לשנות את פניו. "בחנו את הנתונים בנוגע לכניסה של סאות'ווסט לשווקים נוספים. הכניסה שלה להוואי תביא לעלייה של 10% בכמות הנוסעים בין המדינה לבין שאר ארה"ב, דבר שבתגובה יביא לירידה של 30% במחירי הטיסות", הוא הסביר. לדוגמה, המחיר הממוצע של טיסות בין קליפורניה להוואי עומד כיום על כ-200 דולר. על פי ההערכות, סאות'ווסט תתמחר את טיסותיה ב-140 דולר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE