הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איזה מין צבא: כמה משלם משרד הביטחון על טיפול בחיילים טרנסג'נדרים?
נתונים שנאספו על ידי הפנטגון מלמדים כי עלות הטיפול בכ-1,500 חיילים הגיעה לכשמונה מיליון דולר. רוב התשלום הלך לפגישות של חיילים עם פסיכולוגים

הפנטגון הוציא קרוב לשמונה מיליון דולר כדי לטפל ביותר קצת יותר מ-1,500 חיילים טרנסג'נדרים במהלך 2016. בין הטיפולים נכללים 161 ניתוחים. כך עולה ממידע שהגיע ל-USA TODAY. נכון לתחילת פברואר, 1,071 אנשי כוחות הביטחון אובחנו עם דיספוריה מגדרית בצבא, בצי, בחיל האוויר, בחיל הים במשמר החופים ובשירותי בריאות הציבור - בשירות פעיל ובשירות מילואים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החיילים הטרנסג'נדרים מהווים שבריר מאוכלוסיית הכוחות החמושים (צילום: Shutterstock)

רובם חיילים מן השורה, אך ישנם עשרים קצינים בכירים - בדרגות מייג'ור, לוטננט ואף גבוה מכך. בסך הכל, החיילים הטרנסג'נדרים שקיבלו טיפול הם אחוז קטן מאוד מ-2.1 מיליון אנשי הצבא. מספר הטרנסג'נדרים שלא קיבלו טיפולים מטעם משרד הביטחון אינו ידוע. ועדה שהקים משרד הביטחון העריכה בשנת 2016 כי מבין 1.3 מיליון החיילים בשירות פעיל, רק אלפים בודדים הם טרנסג'נדרים.

שירות של חיילים טרנסג'נדרים הפך לנקודת מחלוקת בוערת מאז הכריז הנשיא דונלד טראמפ ביולי 2017 כי הוא רוצה להוציא את החיילים האלה מהצבא. בחודש ינואר האחרון קבע בית המשפט העליון כי ניתן יהיה להכריז על איסור גיוס לטרנסג'נדרים, אך יש לרכך מעט את הצו שמבקש לפרסם טראמפ. בינתיים, הליכים משפטיים בבתי משפט נמוכים יותר נמשכים בנושא.

היום תדון וועדת הכוחות החמושים בקונגרס במדיניות הצבא, שאוסרת על המשך שירותם של רוב החיילים שאובחנו כמתמודדים עם דיספוריה מגדרית. זאת, לאחר שבשנת 2016 קבעה ועדה מטעם משרד הביטחון כי עלות הטיפולים בחיילים הטרנסג'נדרים צפויים להיות שוליים.

הנתונים שפורסמו היום נאספו בשנת 2016 על ידי הפנטגון כאשר ממשל אובמה החליט לבטל את איסור הגיוס לטרנסג'נדרים. מאז, 1,524 חיילים אובחנו כמתמודדים עם דיספוריה מגדרית. עד תחילת פברואר, הגיע סכום הטיפול בחיילים אלה ל-$7,943,906.75.

הנתון הזה כולל כ-23 אלף ביקורים אצל פסיכולוגים, 9,321 מרשמים להורמונים ו-161 הליכים ניתוחיים, מתוכם 103 ניתוחי הקטנת או כריתת שדיים, 37 כריתות רחם והשתלות. עלות הביקורים אצל פסיכולוגים מגיעה לבדה ל-5.8 מיליון דולר, ועלות הניתוחים - יותר משני מיליון.

כידוע, התקציב השנתי של הפנטגון עומד על 716 מיליארד דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE