הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בזמן שבחירות 2018 תחת בדיקה, הזיופים מבחירות 2016 מגיעים לבית המשפט
חמישה בני אדם, בהם היועץ הרפובליקני הבכיר מקריי דאולס, מואשמים במעורבות בזיוף הבחירות לקונגרס בבחירות 2016. דאולס מעורב גם בחשדות לאי סדרים בבחירות 2018

התפתחות חדשה בפרשת זיוף הבחירות בצפון קרוליינה: היועץ הרפובליקני לזלי מקריי דאולס נעצר היום (רביעי) לאחר שמוקדם יותר השבוע חבר מושבעים גדול החליט בדיון סגור להעמידו לדין. דאולס הוא אחד מחמישה אנשים שמואשמים בפרשה והוא ניצב בפני כתב האישום החמור ביותר, עם שלושה סעיפים של שיבוש הליכים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העתיק את הפרקטיקות שעליהן הוא מועמד לדין גם לקמפיינים אחרים שעכשיו תחת חקירה. דאולס (צילום: News & Observer)

דאולס, 62, יועץ ותיק לרפובליקנים, מואשם במעורבות בזיוף הבחירות לקונגרס במחוז וויק ב-2016, שם נעשה לכאורה שימוש פסול בטפסי הצבעה מרחוק על מנת להטות את הבחירות באופן לא חוקי. על פי כתב האישום, דאולס הורה לעובדי קמפיין המועמד הרפובליקני למלא או לתקן טפסי הצבעה מרחוק שמולאו באופן חלקי או שגוי ולשלחם כאילו היו טפסים לגיטימיים, בניגוד לחוק.

כתב האישום מתייחס גם לעבירות שביצע לכאורה דאולס כשהיה חלק מצוות הפריימריז של אחד המתמודדים הרפובליקנים על המועמדות לקונגרס מטעם מחוז התשיעי של צפון קרוליינה. דאולס עבד עם מארק האריס, שניצח בפריימריז ובבחירות 2018 ניצח גם בבחירות הכלליות באותו מחוז – אולם ככל הנראה בניגוד לחוק. בעוד המעורבות של דאולס בפריימריז נכללה כאמור בכתב האישום החדש, הבחירות הכלליות והמעשים הפליליים שכן או לא נעשו במסגרתן עדיין תחת חקירה.

 

הפרש של 905 קולות בלבד. המועמד הרפובליקני שכבר לא יתמודד, מארק האריס (מימין) ויריבו הדמוקרט דן מק'רידי (צילומים: AP)

בנובמבר האחרון ניצח האריס את יריבו הדמוקרטי דן מק'רידי בהפרש של 905 קולות בלבד, במירוץ שמשך תשומת לב וחשדות לאי סדרים כמעט מיד. אחרי חודשים של שמועות וחשדות הוחלט כי ייערכו בחירות חדשות במחוז ואתמול הודיע האריס כי לא יתמודד בהן. מק'רידי הודיע כבר ביום שישי כי בכוונתו לרוץ גם בבחירות החדשות שמועדן טרם נקבע.

דאולס שוחרר בערבות של 30 אלף דולר בתנאי שלא ייצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה. ארבעת האנשים הנוספים שנעצרו עמו מואשמים כל אחד בסעיך אחד של שיבוש הליכים וסעיך אחד של החזקת טפסי הצבעה מרחוק. הדיונים בתיק יחלו ב-25 במרץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE