הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אושרה הצעת חוק להרחבת חובת בדיקות רקע למבקשי רישיון נשק
הקונגרס אישר הצעה שתחיל חובת בדיקות רקע גם על רוכשי נשק בתערוכות ובאינטרנט. ההצעה צפויה להתקל בהתנגדות בסנאט, טראמפ הביע בעבר תמיכה בעקרונותיה.

בית הנבחרים אישר הצעת חוק שמחייבת עריכת בדיקות רקע למבקשים לקנות נשק גם בתערוכות או דרך האינטרנט באופן שיחול בכל ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההצעה לא תעבור אבל היא התחלה טובה. רובים בתערוכת נשק בפנסילבניה (צילום: רויטרס)

 

ההצעה אושרה היום (רביעי) ברוב של 240 תומכים מול 190 מתנגדים וצפויה להתקל בהתנגדות בסנאט הרפובליקני ובבית הלבן. עם זאת, היא מהווה הצהרת כוונות ראשונה של הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים בנוגע להרחבת הפיקוח על כלי נשק, אחת הסוגיות הבוערות כיום בשיח הציבורי ושצפויה להיות כזו גם בבחירות 2020.

אף שהנשיא דונלד טראמפ הביע בעבר תמיכה עקרונית בהרחבת בדיקות הרקע למבקשים רישיון נשק, ביום שני האחרון נמסר מהבית הלבן כי יועציו ימליצו לו להטיל וטו על ההחלטה משום שהיא מטילה "דרישות מעיקות שאינן עומדות עם עקרונות התיקון השני לחוקה, שמבטיח את זכותו של הפרט לשאת נשק". לפני שנה, לאחר הטבח בתיכון בפארקלנד, צייץ טראמפ כי יקדם בדיקות רקע מקיפות עם דגש על בריאות נפשית, כמו גם העלאת גיל רישיון הנשק ל-21.

חבר בית הנבחרים סטני הוייר ממרילנד, מס' 2 במפלגה הדמוקרטית אחרי יושבת הראש ננסי פלוסי, מסר כי הרפובליקנים חסמו חקיקה על בדיקות רקע כשהם שלטו בקונגרס וכי למרות שיש חילוקי דעות בקרב הדמוקרטים על הדרכים לצמצום אלימות נשק, לחקיקה בדיקות הרקע יש תמיכה רחבה. לדברי הוייר, "שפיכות הדמים החוזרת שנגרמה מאלימות נשק שראינו בעשור האחרון הגבירה את החששות בקרב העם האמריקאי, ואנחנו מאמינים שהצעת החוק שאנחנו מגישים זוכה לתמיכה של 90% מהעם".

 

תמיכה של 90% מהעם. סטני הוייר (צילום: Getty)

 

בין 2009 ל-2017 היו לפחות 173 אירועי ירי בהם נהרגו ארבעה בני אדם או יותר, עם יותר מאלף הרוגים בסך הכל. השנה שעברה הייתה טראומטית במיוחד עם הירי בפארקלנד והטבח המחריד בלאס וגאס שגבה את חייהם של 59 בני אדם והותיר עשרות פצועים.

חבר בית הנבחרים דאג קולינס, רפובליקני מג'ורג'יה המכהן בועדת המשפט של הקונגרס שבה נולדה הצעת החוק, מסר היום שלדעתו הצעת החוק אינה אפקטיבית משום שהיא "מניחה בטיפשות שפושעים שמתחמקים מחוקים קיימים פתאום יכפיפו את עצמם לבדיקות רקע". מחר צפוי בית הנבחרים להצביע על הצעה נוספת, תאריך את משך ההמתנה במהלך ביצוע בדיקת הרקע בין בקשת רישיון הנשק וקבלתו בפועל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE