הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניסיון של הרגע האחרון: הליכוד דרש מבית המשפט לדחות את פרסום המלצות היועמ"ש בתיקי נתניהו
במפלגת השלטון הצטרפו לעתירה לדחיית פרסום ההמלצות בטענה "מדובר בהתערבות בוטה של השמאל במטרה להפיל את הימין". בפרקליטות מאמינים שהבקשה תידחה

רגע לפני שהיועץ המשפטי לממשלת ישראל אביחי מנדלבליט מפרסם את החלטתו בנוגע לתיקי החקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפלגת הליכוד הצטרפה היום (חמישי) לעתירה שהוגשה לבג"ץ בדרישה למנוע את פרסום ההודעה. בליכוד טוענים כי "מדובר בהתערבות בוטה של השמאל במטרה להפיל את הימין". ייתכן כי הליכוד הצטרף לעתירה מאוחר מדי, משום שאמש פרסמה הפרקליטות את המענה שהגישה מחלקת הבג"צים לעותר המקורי בתיק, יוסי פוקס, ולפיו אין מניעה לפרסם את ההחלטות. הפרקליטות הוסיפה כי יש לדחות את העתירה מכיוון שעתירה דומה בנושא כבר נדחתה על ידי בית המשפט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מקווה למנוע את פרסום החלטת היועמ"ש עד לאחרי הבחירות (צילום: Shutterstock)

מנדלבליט צפוי ככל הנראה להודיע על החלטתו להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בשלושה תיקי חקירה נגדו. בפרשת המתנות (תיק 1000) ובתיק נתניהו-מוזס (תיק 2000) יעמוד נתניהו לדין על מרמה והפרת אמונים, ובפרשת בזק-וואלה, הוא צפוי לעמוד לדין על שוחד.

בליכוד טוענים כי ההחלטה לפרסם את ההכרעות היא "תוצאה של לחץ בריוני של השמאל בשלוש השנים האחרונות, שמטרתו להפיל את ממשלת הימין ולנצח בבחירות שלא באמצעות הקלפי. הליכוד באמצעות היועץ המשפטי של הליכוד עו"ד אבי הלוי הצטרף הבוקר לעתירה בבג"ץ נגד פרסום ההחלטה לפני הבחירות לכנסת, שאין לה תקדים בתולדות המשפט הישראלי ושמהווה התערבות בוטה בבחירות".

הליכוד מבקש להוציא צו דחוף האוסר על מנדלבליט לפרסם את כוונתו לפני הבחירות. העותר המקורי, עו"ד פוקס, מבקש גם הוא להמתין עם ההכרזה של היועמ"ש עד אחרי הבחירות בטענה שמדובר בדבר "חסר תקדים שלא נעשה מעולם בתולדות המשפט הישראלי".

האדמה מתחת לרגליו של נתניהו הולכת ומתערערת, לאחר שהסקרים מראים עלייה מרשימה לרשימת "כחול לבן" המאחדת את מפלגות "חוסן לישראל" של בני גנץ ו"יש עתיד" יאיר לפיד. השניים הודיעו כי לא יישבו עם נתניהו בממשלה במידה ויוגש נגדו כתב אישום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE