הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קחו אוויר: כך הפרעות נשימה במהלך השינה משפיעות על תהליך ההזדקנות שלכם
מחקר חדש חושף עד כמה שינה חשובה במונחים של הזדקנות. עבור מי שחווים הפרעות נשימה במהלך השינה אלה לא חדשות טובות

ההזדקנות הפכה לגבול הבא אליו שואפים להגיע בתחומי המחקר ברפואה. לא ניתן לשנות את הגיל הכרונולוגי, את הזמן שאדם מבלה על פני כדור הארץ. עם זאת, ניתן לחזור לאחור כשמדובר על הגיל הביולוגי או המצב הבריאות של אדם ביחס לזה של עמיתיו.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




הרגלי חיים בריאים תורמים להזדקנות טובה ומאפשרים לגיל הביולוגי להיות צעיר מכפי גילו הכרונולוגי של אדם. שינה היא אחד הגורמים המרכזיים להשפעה על הגיל הביולוגי. תסמונת של הפרעות בנשימה במהלך השינה גורמת להזדקנות מוקדמת ולמחלות. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה.

החוקרים בחנו את הקשר בין התסמונת לבין דלקות והנזק שנגרם לאיברי הגוף. הם הגיעו למסקנה, כי התסמונת מקדמת מצבים של דלקות מתמשכות בעוצמה נמוכה. לדברי החוקרים, ניתן לראות במקרים של תסמונת הפרעות הנשימה במהלך השינה, כדלקת כרונית ברמה נמוכה. הסיבה לכך היא, משום שהתסמונת מובילה לריכוז נמוך של חמצן בדם. מצב זה עלול לגרום לדלקות.


דלקת קשורה בשינויים בנוירו-קוגניציה, במצב הרוח, בהתנהגות, בתפקוד הקרדיו-וסקולרי, בחילוף החומרים, וכן בשורה ארוכה של מחלות נלוות, כולל מחלת כליות כרונית, מחלות עיניים, בעיות בזקפה וסרטן.  

נכון להיום, הטיפולים הנפוצים ביותר עבור התסמונת היא הסרה כירורגית של השקדים בקרב ילדים או שימוש במכונת CPAP בקרב מבוגרים. עם זאת, טיפול ממוקד יותר יכול לכלול נטילת ויטמין C או תרכובות שונות, שיכולות לתקן את הנזק שנגרם על ידי תהליכים דלקתיים מסוימים, ולהגן על הגוף מפני נזק עתידי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE