הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הציבור תומך בשובתים? שהציבור יממן את מילוי דרישותיהם
זו היתה מסקנת ראשי מערכת החינוך של לוס אנג'לס בעקבות שביתת ששת ימי הלימודים בינואר. לאור התמיכה הציבורית הגורפת שהופגנה כלפי המורים השובתים, הוחלט שהתנאים בשלים למס על נכסי מגורים, שיכסה את הגירעון במערכת

בכירי מערכת החינוך של לוס אנג'לס ראו פעם את שביתת המורים בינואר כאסון. כעת היא הופכת להזדמנות. מועצת החינוך הצביעה היום (חמישי) פה אחד בעד החלטה לבקש מן המצביעים לאשר מס חדש המיועד לתמוך בבתי הספר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

 

כעת תהיה לאותם בוחרים - אלה שהביעו את תמיכתם במורים השובתים בצפירות רכב, חלוקת טמאלה וטאקו, הימנעות מחציית קווי הפגנה ומשליחת ילדיהם לבית הספר, לתושבי דרום קליפניה שפתחו את לבם ובתיהם בפני המורים השובתים שבאו להסביר את עמדתם - לכל אלה תהיה כעת הזדמנות להביע את תמיכתם גם דרך הארנק.

המס שהועבר כאמור פה אחד, בישיבת מועצה שלא מן המניין, צפויה לגייס כ-500 מיליון דולר בשנה, די לסגור את כל או רוב הפער בין מה שנפת החינוך המאוחדת של לוס אנג'לס מוציאה לבין התקציבים שהיא מקבלת ממקורות מדינה ופדרליים.

אולם כדי לשכנע את המצביעים, תצטרך הנפה להראות שהכסף שיגויס ישפר את התנאים בבתי הספר. טיעון לפיו הכספים דרושים רק כדי לשמר את הסטטוס קוו צפוי להצליח הרבה פחות. המס ישולם באמצעות היטל על בעלי נכסים של 16 סנט לרגל רבועה של כל חלל מגורים פנימי. קשישים והמתקיימים מקצבאות נכות יקבלו פטור מן התשלום. המס יעמוד בעינו במשך 12 שנה. במס מסוג זה, המכונה Parcel Tax, או "מס חלקה", נהוג להצמיד תאריך תפוגה.

 

עומדים עם המורים? Put your money where your mouth is (צילום: Shutterstock.com)

 

הרעיון נולד במהירות לאחר שהתקבלו התוצאות מסקר שהזמין מפקח בתי הספר של לוס אנג'לס, אוסטין ביוטנר, לאחר תום השביתה בת ששת ימי הלימודים של חברי איגוד המורים. הסקר הראה כי ישנה תמיכה גוברת בהגדלת המימון לחינוך הציבורי.

אולם הסוקרים הזהירו גם כי השפעת השביתה עלולה להתפוגג, מה שהניע את ראשי המערכת לנסות להעביר את העלאת המס בבחירות שייערכו ביוני במקום לחכות לנובמבר או אפלו לשנה הבאה. ככל שיקדם האישור למימון, כך תקדם הגעתו לבתי הספר. אישורו של מס החלקה דורש את הסכמתם של שני שלישים מן המצביעים. בהצבעה ישתתפו כל התושבים המתגוררים בנפת החינוך המאוחדת של לוס אנג'לס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE