הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הידרדרות משמעותית במצב בריאותו של שלדון אדלסון בעקבות גילוי מחלת הסרטן
השבוע נחשף בביהמ"ש כי המיליארדר היהודי אובחן כחולה במחלה הקשה. עורך דינו אישר שהוא אינו הגיע למשרדו מזה חודשיים בשל תופעות הלוואי כתוצאה מן הטיפול: "הוא מוגבל בחופש התנועה שלו, דבר שמונע ממנו להגיע למשרד"

איש העסקים היהודי, שלדון אדלסון, שמחזיק בבתי מלון ונחשב לתורם בכיר למפלגות הימין בארה"ב ובישראל, אובחן כחולה במחלת הסרטן. על פי הדיווחים, אדלסון לא הגיע למשרדו מאז סוף חודש דצמבר האחרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלדון אדלסון (צילום: AP)

 

תחילה, אדלסון לא פרסם הודעה בנוגע למחלה, אולם מוקדם יותר השבוע היא נחשפה בבית המשפט ע"י אחד מעורכי דינו מוקדם יותר השבוע. העורך דין, ג'יימס ג'ימרסון, אמר במהלך דיון ביום שני האחרון כי הוא "למד על המצב הבריאותי החמור של מר אדלסון" כאשר נשאל האם אדלסון יכול להגיע לביהמ"ש ע"מ למסור עדות. לדבריו, על סמך הפרטים הידועים לגבי מצבו הרפואי, סיכוייו לשמש כעד במהלך המשפט, אפסיים.

אמש אישרה חברת Las Vegas Sands Corportation הנמצאת בבעלותו של אדלסון כי הוא סובל מן המחלה הקשה. "מר אדלסון מתמודד עם תופעות לוואי כתוצאה מן הטיפול שהוא עובר כנגד מחלת לימפומה שאינה הודג'קין. תופעות לוואי אלה מגבילות את תנועתו ומונעות ממנו להגיע למשרד", כלשון ההודעה.

בדיעבד התברר כי מנכ"ל חברת Las Vegas Sands Corporation, רוברט גולדשטיין, התייחס למחלה בשלהי חודש פברואר כאשר אמר שהוא "שוחח אמש עם אדלסון. הוא לוקח כמה תרופות שגורמות לו לסחרחורות, אז הוא החליט לוותר על הישיבה הבוקר".

כאמור, אדלסון בן ה-85 ואשתו מרים נחשבים לתורמים הכי בולטים בקרב המפלגה הרפובליקנית. ב-2016 הם תרמו לא פחות מ-30 מיליון דולר לקמפיין של דונלד טראמפ, ולפני מספר חודשים השקיעו 100 מיליון דולר בתמיכה במועמדים שמרנים שהתמודדו בבחירות האמצע. שלדסון אף נחשב לתומך נלהב של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, והוא תרם עשרות מיליוני דולרים ע"מ להקים את העיתון "ישראל היום".

אדלסון תרם כספים רבים לעמותות וארגונים ישראלים ויהודים נוספים, לרבות פרויקט "תגלית", מוזיאון יד ושם בירושלים, SpaceIL ועוד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE