הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הניו יורק טיימס: טראמפ הורה להעניק לקושנר סיווג בטחוני בניגוד להמלצות
גורמי הבטחון והמודיעין ובכללם ה-CIA המליצו שלא לאשר לחתנו ויועצו הקרוב של הנשיא את הסיווג הבטחוני הגבוה, אך ראש הסגל דאז ג'ון קלי תעד כי קיבל הוראה לתת את הסיווג. דוברת הבית הלבן סירבה להתייחס

הנשיא דונלד טראמפ הורה לראש המטה שלו לשעבר ג'ון קלי להעניק לג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הקרוב, סיווג בטחוני בדרגה גבוהה משאושרה לו– בניגוד להמלצות הדרג המקצועי ופרקליט הבית הלבן, כך דיווח אמש (חמישי) הניו יורק טיימס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בן של עבריין פדרלי מקבל סיווג בטחוני גבוה בהוראת הנשיא. קושנר וטראמפ (צילום: Getty)

ההחלטה של טראמפ לתת לקושנר את הסיווג הבטחוני הגבוה ניתנה במאי אשתקד והטרידה בכירים רבים בצוות הבית הלבן. ראש המטה ג'ון קלי, שעזב מאז את התפקיד, כתב מזכר פנימי בו פירט כי "קיבל הוראה" לתת לקושנר את הסיווג. גם פרקליט הבית הלבן באותה תקופה, דונלד מקגאהן, תעד את החששות שהועלו בנוגע לסיווג של קושנר, בין היתר מצד ה-CIA, והוסיף כי הוא ממלית שלא להעניק לקושנר את הסיווג הגבוה יותר.

עד אז היה לקושנר אישור זמני לסיווג בדרגה נמוכה יותר והוא מעולם לא עבר הליך שיאפשר לו גישה למידע מסווג ורגיש במיוחד. רעייתו איוונקה, בתו של טראמפ, קיבלה סיווג דומה לפני מספר שבועות.

החשיפה של הטיימס סותרת את טענותיו של טראמפ מראיון שנתן לאותו עיתון רק בינואר האחרון, אז טען כי לא היה לו כל חלק באישור הסיווג הבטחוני של חתנו. יצוין כי לנשיא יש אמנם הסמכות להורות על מתן הרשאה בטחונית לאדם כלשהו, אולם ברוב מוחלט של המקרים ההחלטה מצויה בידי הדרג המודיעיני והביצועי של הבית הלבן, בוודאי במקרים שישנה מחלוקת כלשהי.

 

תעד בכתב כי "קיבל הוראה" לתת את הסיווג הגבוה. ראש המטה לשעבר ג'ון קלי (צילום: CNBC)

לא ברור מה הגורמים שתרמו להסתייגות הגורמים המודיעיניים מלתת לקושנר סיווג בטחוני גבוה. סביר להניח כי הקשרים האישיים הקרובים שיש לו עם בית המלוכה הסעודי, כמו גם עסקי הנדל"ן המפוקפקים של משפחתו, תרמו לכך. בנוסף, אביו של קושנר ריצה שתי שנות מאסר בכלא פדרלי לאחר שהודה בהפרת חוקי מימון בחירות ואיומים על עד, ולא סביר כי אדם שיש לו קרוב משפחה מדרגה ראשונה שהורשע בעבירות פדרליות, ואינו נשוי לבת של הנשיא, היה מקבל סיווג בטחוני גבוה.

שרה סנדרס, דוברת הבית הלבן, סירבה להתייחס לנושא. דובר מטעם פרקליטו של קושנר מסר: "ב-2018, הבית הלבן והגורמים הרשמיים בתחום הסיווג הבטחוני אישרו שהסיווג של מר קושנר מטופל בנוהל הרגיל בלי לחץ משום אדם. זה הועבר לתקשורת בזמנו, וסיפורים חדשים, אם נכונים, לא משנים את מה שאושר אז".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE