הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רעידת אדמה בעולם הקמעונאות: גאפ ו-Old Navy יפוצלו לשתי חברות, מאות חנויות ייסגרו
כחלק מהתוכנית הרב-שנתית של ענקית הביגוד, הוחלט לפצל בין שני מותגי העל. על פי ההערכות, שתי החברות יחדיו יביאו להכנסות של כ-17 מיליארד דולר בשנה. במקביל, כ-230 סניפים ייסגרו בעקבות ההערכה ש-40% מהמכירות יגיעו באמצעות האינטרנט

חברת גאפ חשפה היום את התוכנית העסקית שלה לשנים הקרובות, במסגרתה ענקית הביגוד תתפצל לשתי חברות שונות. המותג Old Navy, רשת ביגוד אשר נמצאת בבעלותה של גאפ, יהווה את החברה הראשונה כאשר יתר המותגים, לרבות גאפ, בננה רפובליק ו-Athleta יועברו לחברה נוספת ששמה טרם נקבע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סניפי גאפ ו-Old Navy בטיימס סקוור (צילום: Shutterstock)

 

רוברט פישר, יו"ר החברה, מסר הבוקר כי "ברור שהמודל העסקי של Old Navy השתנה ביחס ליתר המותגים, וכעת אנו זקוקים לפיצול על מנת להצעיד את המותגים שלנו קדימה". כאמור, בינתיים לא נקבע השם של החברה החדשה, אבל באופן זמני הוחלט להשתמש בשם NewCo. על פי ההערכות, החברה החדשה תביא להכנסות של כ-9 מיליארד דולר בשנה. במקביל, החברה השנייה (Old Navy) צפויה להביא להכנסות שנתיות של 8 מיליארד דולר.

זמן קצר לאחר ההודעה על פיצול המותגים, גאפ הודיעה כי בכוונתה לסגור כ-230 סניפים ברחבי ארה"ב בשנתיים הקרובות. על פי ההערכות, מדובר בצעד התייעלות הכרחי מכיוון שהחברה צופה שעד סוף שנת 2020, כ-40% מהמכירות שלה יתבצעו באמצעות האינטרנט.

בשנה האחרונה, מניית גאפ צנחה ב-20% ושווי השוק שלה עומד 9.7 מיליארד דולר. עם פרסום ההודעה על הפיצול וסגירת הסניפים, מניית גאפ עלתה בקרוב ל-20% ל-30.13 דולר ליחידה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE