הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תושבי קליפורניה הפסידו מאות מיליוני דולרים בפקדונות על בקבוקים שלא שולמו
ב-2018 לבדה לא נוצלו 308 מיליון דולר של דמי פיקדון שצרכנים מממחזרים היו זכאים לקבל. יותר משליש ממרכזי המיחזור במדינה נסגרו בחמש השנים האחרונות, מה שהגדיל את הקשיים למחזר פחיות ובקבוקים לטובת הסביבה ולקבל את הפקדון בן חמשת הסנטים חזרה. דו"ח חדש מציע להכפיל את דמי הפקדון

תושבי קליפורניה איבדו ב-2018 כ-308 מיליון דולר של החזרי פיקדון על פחיות ובקבוקים, כך עולה מדו"ח חדש שפורסם הבוקר (שישי) בלוס אנג'לס טיימס. הסיבה המרכזית לאובדן היא קושי במציאת מקומות שימחזרו את המיכלים וישלמו את חמשת הסנטים הנדרשים עבור כל פחית או בקבוק שנמסרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נעשה יותר ויותר קשה למצוא מקומות שמחזירים את הפקדון (צילום: AP)

בחמש השנים האחרונות, כ-40% ממרכזי המיחזור בקליפורניה נסגרו, מתוכם יותר ממאה במחוז לוס אנג'לס לבדו. לטענת המדינה 1,600 מרכזים עדיין פתוחים, אולם על פי נתוני העמותה Consumer Watchdog עדיין ישנם מחסומים וקשיים שניצבים בפני תושבי קליפורניה המבקשים למצוא מקום למחזר. לדבריהם, חנויות מכולת רבות מסרבות לקחת חזרה את המיכלים הריקים.

דו"ח העמותה מציע כמה רעיונות לרפורמה בתכנית המיחזור בת ה-33 של קליפורניה, שנאבקת להשאר רווחית. ג'יימי קורט, נשיא Consumer Watchdog, אמר: "תושבי קליפורניה 'זורקים' ניקל (חמישה סנט) על הפחיות שלהם, אבל יותר ויותר מהם מקבלים בקושי חצי מהניקל הזה חזרה. הצרכנים מפסידים. הסביבה מפסידה".

 

מתקן מיחזור במישיגן. למעלה מ-90% מהמיכלים ממוחזרים (צילום: Reddit)

הארגון תולה את האשמה במחלקת המיחזור של קליפורניה שצריכה להשקיע יותר משאבים בקידום מרכזי מיחזור ובקניסת חנויות ורשתות שמסרבות להחזיר את הפיקדון. בין המלצותיו, מציע הארגון להכפיל את סכום הפיקדון על בקבוקי זכוכית ופלסטיק ופחיות אלומיניום, מחמישה סנטים לעשרה סנטים, בדומה לסכום באורגון ומישיגן. במדינות אלו שיעור המיחזור עומד על למעלה מ-90%, הרבה יותר מאשר 75% מהמיכלים שממוחזרים בממוצע בקליפורניה.

דובר מחלקת המיחזור, מארק אולדפילד, מסר בתגובה כי "בסך הכל, התכנית הצליחה מאוד, אבל השנים האחרונות הביאו עמן אתגרים", בהתייחסו לתנאי שוק נוספים. לדבריו המחלקה מחפשת דרכים להגדיל את מספר תחנות התשלום ושלפי החישוב שלו הסכום שלא הוחזר עומד "רק" על 272 מיליון דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE