הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עכשיו זה רשמי: ליפט הגישה בקשה לבצע הנפקה ראשונה לציבור
המירוץ הצמוד שלה ושל אובר לעבר ה-IPO הסתיים היום לאחר שליפט הגישה את המסמכים הנדרשים לבצע את ההנפקה. בשלב ראשוני, היא תנסה לגייס כ-100 מיליון דולר, אך הסכום עשוי לעלות בהתאם לביקוש. הצעד מגיע שבועות בודדים לאחר שהחברה דיווחה על הפסד כספי עצום במהלך 2018

כפי שדיווחנו לפני עשרה ימים, חברת הנסיעות השיתופיות Lyft הגישה באופן רשמי בקשה לבצע הנפקה ראשונה לציבור (IPO), ולמרבה ההפתעה היא ביצעה את המהלך לפני המתחרה הגדולה שלה, אובר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מכונית של ליפט ברחובות מנהטן (צילום: ליפט)

 

בכוונת החברה לגייס סכום של עד 100 מיליון דולר באמצעות ההנפקה, אך סכום זה עוד עשוי להשתנות בהתאם לביקוש. המנייה תצטרך לנאסד"ק תחת השם LYFT.

אחרי שנים ארוכות שבהן המשקיעים ממתינים בסבלנות להנפקת חברות הטכנולוגיה הענקיות, נראה שהשנה יבקשו לא פחות משש חברות הנחשבות לחד-קרן (סטארט אפ בבעלות פרטית ששוויו מוערך במיליארד דולר ומעלה) לבצע IPO. בין החברות הללו ניתן למצוא את ליפט, אובר, Airbnb, סלאק, Pinterest ו-Postmates.

בשנה שעברה דיווחה ליפט על הפסד כספי של 911 מיליון דולר, וזאת לעומת הפסד כספי של 688 מיליון דולר במהלך שנת 2017. רבים מתייחסים אל ההנפקה של ליפט כאל חזרה גנרלית לקראת ההנפקה של אובר, שצפויה להתרחש גם היא בחודשים הקרובים. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE