הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מנסים להוריד אותי עם שטויות": טראמפ יורה לכל עבר בנאום הארוך ביותר מאז שנבחר
אל מול קהל אוהד במינסוטה, טראמפ סטה לא פעם אחת מהנאום הכתוב, ואמר את אשר על לבו. זאת, לקראת פרסום המלצות חקירת שיתוף הפעולה של קמפיין טראמפ עם רוסיה

הנשיא דונלד טראמפ תקף אתמול (שבת) את התובע המיוחד רוברט מולר לקראת פרסום ממצאי חקירת החשד לשיתוף הפעולה של קמפיין טראמפ בשנת 2016 עם רוסיה. הנשיא הוסיף כי יריביו הפוליטיים "מנסים להוריד אותי בשטויות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העניק נאום ארוך מהצפוי, ואף חרג מהכתוב. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

בנאום חריג שנמשך קצת יותר משעתיים - הנאום הארוך ביותר של טראמפ מאז שנכנס לבית הלבן לפני כשנתיים - טראמפ, כצפוי, גם הוציא קיטור על הצעת החוק "green new deal" של המחנה הדמוקרטי, על ההגירה הלא חוקית ועל הביקורת שספג בעקבות הפגישה עם מנהיג קוריאה הצפונית. הנשיא לא שכח, כמובן, להביע אופטימיות בנוגע לאפשרות שייבחר בשנית בשנת 2020.

אל מול קריאות העידוד של הקהל בכנס השנתי של Conservative Political Action באוקסון היל, מרילנד, טראמפ סטה כמה פעמים ממילות הנאום הכתוב, ופשוט אמר את שעל לבו. בין השאר, הוא לעג לשר המשפטים לשעבר ג'ף סשנס, ולראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי. את שניהם, כזכור, פיטר טראמפ.

"אנחנו ממתינים לפרסום מסקנות של אנשים שלא נבחרו", אמר טראמפ בהתייחסו לדיווח הצפוי של מולר, שצפוי להיות מוגש לתובע הכללי ויליאם בר בימים הקרובים.

 

לא נבחר. התובע המיוחד רוברט מולר (צילום: AP)

סגן התובע רוד רוזנשטיין מינה את מולר במאי 2017 להוביל את חקירת המעורבות הרוסית לאחר שטראמפ פיטר את קומי, שהסוכנות שעמד אז בראשה הובילה את החקירה. במהלך דבריו אמר טראמפ כי קומי הוא "חברו הטוב" של מולר, ואף רמז כי היה צורך לפטר אותו עוד לפני שטראמפ קיבל את התפקיד.

"לרוע המזל, אתה שם את האנשים הלא נכונים בעמדות מפתח, והם ממנים אנשים שנשארים המון זמן, למרות שלא היו אמורים להיות שם, ופתאום הם כולם מנסים להוריד אותך בבולשיט, אוקי?", אמר טראמפ. "רוברט מולר מעולם לא נבחר בהצבעה, וגם לא מי שמינה אותו". בינתיים, טרמאפ לא נקט אף צעד כדי לפטר את מולר, שניהל את החקירה בסודיות מוחלטת.

טראמפ גם לעג למבטא הדרומי של סשנס, ומתח עליו ביקורת משום שהוציא עצמו מחקירת המעורבות הרוסית. בחודש נובמבר פיטר טראמפ את סשנס, שהיה בין הראשונים במחנה הרפובליקני שתמך בטראמפ במירוץ לנשיאות.

במהלך נאומו החל טראמפ להזיע כשהשתלח בכל מי שמתח ביקורת על מהלכיו, בתום שבוע לחוץ שבו העיד עורך דינו לשעבר מייקל כהן בקונגרס והאשים את הנשיא בהפרת החוק.
במקביל, במהלך השבוע ערך טראמפ מפגש פסגה נוסף עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, אך השניים לא הצליחו להגיע להסכם שיוביל לפירוק נשקה הגרעיני של פיונגיאנג.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE