הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כתב אישום נגד לוחם מרינס לשעבר שניהל קרטל סמים
אנחל דומינגז רמירז ג'וניור ניצל את הכשרתו הקרבית כדי לטפס בעולם קרטלי הסמים, ואף עבד בשביל אל-צ'אפו עצמו. הוא נתפס בזכות ציתות לאיש משטרה מקסיקני

לוחם מרינס לשעבר ניצל את אימוניו והכשרתו, כמו גם הקשרים שלו במקסיקו, כדי להפוך לאל-צ'אפו הבא. כך עולה מכתב אישום פדרלי שהוגש בסוף השבוע נגד אנחל דומינגז רמירז ג'וניור, שהעסיק עשרות עובדים ובנה לעצמו אימפריית קוקאין גדולה תוך שהוא מנצל את השחיתות בקרב הרשויות במקסיקו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניצל את הכשרתו במרינס כדי להתפתח בשוק הסמים (צילום: Shutterstock)

הקרטל העולה של הנאשם הגיע ל"רמה חסרת תקדים של שחיתות בקרב הממשלה המקסיקנית, המשטרות המקומיות, סוכנויות שיטור פדרליות ואפילו הצבא", נטען בכתב התביעה. 41 בני אדם מואשמים בפרשה, וכמו כן נתפסו 11 אלף פאונד של קוקאין, יחד עם תשע מיליון דולר רווחי סמים. כך דיווח הסן דייגו יוניון-טריביון.

דומינגז נעצר במקסיקו בשנת 2016 והוא ממתין להסגרתו לסן דייגו בשל סחר בקוקאין. הארגון שלו העביר את הסם מפרו, מוונצואלה ומאקוודור דרך מרכז אמריקה ומקסיקו, שם שליחיו עשו שימוש בסירות, בכלי רכב ובמטוסים כדי להעביר את הסמים לקליפורניה ולטקסס.

בנוסף, הארגון של דומינגז נעצר בצינורות מתחת לאדמה כדי להעביר חזרה כסף מארצות הברית לתוך מקסיקו.

דומינגז, שנהנה מאזרחות כפולה - אמריקנית ומקסיקנית - היה ידוע בכינוי "זטא 39", בעקבות הכשרתו כחבר בקרטל הצבאי לוס זטאס, שהחל את דרכו כזרוע האכיפה של הקרטל דל גולפו. כך עולה מכתב האישום. דומינגז פעל יחד עם הרבה כנופיות וארגוני סמים אחרים, כולל קרטל סינלואה של חואקין "אל-צ'אפו" גוזמן בעצמו.

 

ניצל את השחיתות גם במשטרות המקומיות במקסיקו (צילום: Shutterstock)

החוקרים בארצות הברית החלו להינעל על דומינגז לאחר שציתות שנערך לאיש משטרה בכיר במקסיקו גילתה כי מידע של גופי אכיפת החוק בארצות הברית מועבר לקרטל.

סוכני הרשות למלחמה בסמים חשפו את המדליף - איוון רייס ארזטה - ואף גילו כי הוא עובד עם רודריגז, שסמך על רייס שיתריע בפניו לפני פשיטות של הסוכנות. רייס נעצר בשיקגו בשנת 2017, ובעברו הוא החזיק בדרגה גבוהה ביחידת החקירות העלית של מקסיקו. רייס נידון ל-40 חודשי מאסר.

לפני כשבועיים נמצא אל-צ'אפו אשם על ידי חבר מושבעים בכל עשרת סעיפי האישום במשפטו, שהתנהל בבית דין פדרלי בניו יורק. גזר הדין יוכרז בנפרד, אולם בהנחה שלא יצליח להימלט, בן ה-61 ימות מאחורי סורג ובריח. אל-צ'אפו הורשע בכך שעמד בראש קרטל הסמים רב העוצמה סינלואה, שלדברי התובעים היתה ספקית הסמים הגדולה ביותר לארה"ב. הוא נעצר בינואר 2016 לאחר שנמלט בשנית מכלא מקסיקני במבצע נועז שכלל מנהרה מתוחכמת שנחפרה אל מתחת לשירותים בתאו.

 

אל-צ'אפו מובל למעצר בארצות הברית על ידי סוכני ה-DEA (צילום: AP)

פסק הדין, שניתן פה אחד בידי חבר המושבעים בברוקלין בתום משפט בן 11 שבועות, הרשיע את גוזמן בין השאר בהפעלת מתנקשים לביצוע "מאות" מעשי רצח, תקיפה, חטיפה ועינויים נגד יריבים לסחר בסמים. מקורבי מפתח, בכללם סגנו לשעבר והמאהבת שלו, העידו נגד האיש, שבשעתו היה המבוקש הבכיר ביותר בחצי כדור הארץ המערבי.

תחת הנהגתו של גוזמן, הפך הקרטל ליצואן הסמים הגדול ביותר לארה"ב והביא את גוזמן עצמו למקום ה-701 ברשימת עשירי העולם של כתב העת פורבס, עם הון שהוערך ב-2009 בכמיליארד דולר.

המשפט חשף פרטים מחרידים אודות חייו של איל הפשע. על פי מסמכי בית הדין, גוזמן נהג לסמם ילדות בנות 13 בטרם אנס אותן. הוא כינה את הילדות "הוויטמינים שלו" מתוך אמונה - אותה חשף על דוכן העדים שותפו הקולומביאני אלכס סיפואנטס - שיחסי מין עם ילדות שבקושי הגיעו לבגרות מינית מעניקה לו בריאות ואורך ימים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE