הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אגרת הגודש מתקרבת לניו יורק, ועמה החששות מבעיות לא-צפויות
האם התוכנית לגבות אגרה על הנסיעה מדרום לרחוב 61 במנהטן תגרום לכך שתושבי הפרברים ישתלטו על מקומות החניה של שכונות האפטאון? התושבים משוכנעים שכן. המומחים מנסים להרגיע

אגרת הגודש עשויה לשלם על שירות סאבוויי משופר ולהקל על התנועה בדאונטאון מנהטן - אולם תושבי אזור האפטאון חוששים שהם ישלמו את המחיר כשהמבקרים היומיים מניו ג'רזי יחליטו לחנות ברחובות שלהם במקום לשלם את האגרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רחוב 42, אמצע היום. ככה זה לא יכול להימשך (צילום: Shutterstock.com)

 

יותר מ-290 אלף מכוניות ביום נכנסות ממדינת הגנים למנהטן, דרך מנהרות הולנד והמידטאון, וגשר ג'ורג' וושינגטון. אגרת האיזי-פאס בשעות השיא, בה מחויבים רק כלי הרכב בדרכם אל תוך העיר, עומדת על 12.50 דולר.

מובן שאלפים מן הנוסעים הללו עשויים לחשוב פעמיים אם לשלם עוד 10 דולר או יותר כדי לנסוע מדרום לרחוב 61. הדבר גורם לאנשים בצפונה של מנהטן לחשוש ששכונותיהם יהפכו למגרשי חניה לתושבי הפרברים, שימשיכו לדאונטאון בסאבוויי.

"כבר יש לנו בעיה אדירה של נוסעים מהפרברים שנכנסים דרך הגשר מניו ג'רזי וממקומות אחרים", אמר חבר מועצת העיר מארק לוין, שנפתו משתרעת לאורך ההדסון, מצפון האפר ווסט-סייד עד לדרום וושינגטון הייטס. לוין, חבר מועצה דמוקרטי, מקדם תוכנית לחניה לתושבים המקומיים עבור מנהטן עילית.

 

כמאה אלף כלי רכב נכנסים מפה לעיר - וחלקם מחנים אפטאון וממשיכים עם התחתית לדאונטאון, ולתושבים נמאס (צילום: Shutterstock.com)

 

"תופעת השארת המכוניות של תושבי הפרברים באזור בבוקר בדרכם לדאונטאון הולכת ומחריפה, וזו בעיה שתוחמר קשות עם אגרת הגודש באופק", נאמר בעצומה באתר האינטרנט של לוין. "אם אתה מבלה בוקר סמוך לגשר ג'ורג' וושינגטון, זה די בולט. צי שלם של מכוניות נכנס מניו ג'רזי ומחכה לצד הרחוב שמותר לחנות בו באותו בוקר".

"זה הולך להיות נורא. כבר עכשיו קשה מספיק למצוא חניה ברחוב", אמר לניו יורק דיילי ניוז אלאן הארווי, בן 62 המתגורר ברחוב 80 מערב, פינת שדרות אמסטרדם, שאת הרכב האישי שלו מחזיק בחניון. "הם בטח יסתובבו סביב הבלוק קצת ואז יאחרו לעבודה", אומר שכנו כריס חימנז, בן 37 שגם הוא בעל רכב שמחזיק אותו בחניון.

אבל דווקא משום שהמצב כבר קשה, מומחי התעבורה מפקפקים שאגרת הגודש תחמיר את המצב. "החניה באפטאון בלתי אפשרית למעשה כבר היום", אומר ברוס שאלר, יועץ תעבורה שעבד על תוכניות דומות תחת ראש העיר לשעבר מייק בלומברג. "מישהו הולך לנסוע לאט לאט לקצה אזור האגרה, להסתובב שוב ושוב סביב הבלוק לחפש חניה, כדי להימנע מלשלם את האגרה או לקחת את הרכבת? נהג שינסה את זה פעם אחת לא יעשה את זה שוב לעולם".

 

כשהמושל וראש העירייה בדעה אחת - דברים נוטים לקרות (צילום: Shutterstock.com)

 

הרעיון לפצח את בעיית הפקקים המסויטים מתחת לרחוב 61, ועל הדרך לגייס כסף שדרוש נואשות לאוטובוסים, לסאבוויי ולרכבות עיליות השיגה תמיכה פוליטית מכרעת בשבוע שעבר כשמושל המדינה אנדרו קואומו וראש העירייה ביל דה בלאזיו הביעו תמיכה ברעיון כחלק מתוכנית עשר נקודות לרפורמה ברשות התעבורה העירונית, ה-MTA.

קואומו ודה בלאזיו הסכימו שמבנה אגרת הגודש יציע הנחות לנסיעה בשעות נמוכות-עומס. גם אנשים עם מוגבלויות או בעלי "קושי בר-זיהוי או יכולת מוגבלת להגיע למתקנים רפואיים" הממוקמים באזור הגודש יהיו פטורים מן האגרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE