הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החקירה של מולר מצומצמת. זו של בית הנבחרים תפרוש רשת רחבה
התובע המיוחד מוגבל לנושאים הנוגעים להתערבות הרוסית בבחירות. ועדות בית הנבחרים יכולות לחקור הרבה מאד סוגיות, והיא מתכוונת לעשות זאת. והדחה? "קודם צריך לשכנע את הציבור שזה נחוץ", אומר יו"ר ועדת המשפט

ועדת המשפטים של הסנאט תזמן מסמכים מיותר מ-60 בני אדם וארגונים עם תחילת חקירתה באפשרות של שיבוש הליכים ושימוש לרעה בסמכות מצד הנשיא טראמפ. כך הודיע יו"ר הוועדה, ג'רי נאדלר (דמוקרטי מניו יורק).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"ברור מאד שהנשיא שיבש הליכי משפט". יו"ר ועדת המשפט של בית הנבחרים, ג'רולד נאדלר (דמוקרטי מניו יורק. צילום: CNN)

 

נאדלר אמר בתוכנית "This Week" כי הוועדה מבקשת מסמכים ממשרד המשפטים, בנו של הנשיא דונלד טראמפ ג'וניור, וסמנכ"ל הכספים של אימפריית העסקים "ארגון טראמפ" אלן וייסלברג (שחתם על עסקת טיעון עם התובע המיוחד רוברט מולר בתמורה לחסינות), בין היתר.

"אנחנו הולכים לפתוח בחקירה על שימוש לרעה בסמכות, על שחיתות... ועל שיבוש הליכים", אמר נאדלר. "זו העבודה שלנו להגן על שלטון החוק. ברור מאד שהנשיא שיבש הליכי משפט", הוסיף נאדלר, שאמר שמוקדם מדי לשקול אם יש לפתוח בהליכי הדחה. "לפני שמדיחים משיהו, צריך לשכנע את הציבור האמריקאי שזה צריך לקרות", אמר.

כראיה לשיבוש הליכים ציין נאדלר את פיטוריו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי בידי טראמפ, בעת שהראשון הוביל חקירה בנוגע להתערבות הרוסית בבחירות 2016 ושיתוף פעולה אפשרי בין הרוסים לבין הקמפיין של מי שנבחר בסופו של דבר לנשיאות. חקירה זו הועברה לידיו של התובע המיוחד רוברט מולר, שצפוי להגיש את ממצאיו לתובע הכללי ויליאם באר תוך מספר שבועות.

 

"אדם חף מפשע שנרדף בידי אנשים מאד רעים" (צילום: CNN)

 

נאדלר ציין גם את מה שכינה ניסיונות של טראמפ לאיים על עדים בחקירה. אולם בעוד שחקירתו של מולר ממוקדת בנושא מצומצם, חקירת הקונגרס צפויה להיות רחבה בהרבה, ולגעת גם בהתנהלותו העסקית של הנשיא, ויבדקו סוגיות של הפרת חוקי מימון בחירות, עשיית רווחים מן התפקיד ומינויים לא כשרים.

טראמפ ממשיך להכחיש כל קשר בין הקמפיין שלו למוסקבה. "אני אדם חף מפשע שנרדף על ידי אנשים מאד רעים ומושחתים בניגוד עניינים בציד מכשפות שהוא לא חוקי ואסור היה להרשות לו להתחיל", צייץ הבוקר (ראשון).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE