הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפון קרוליינה: בצל פרשת הזיופים, המועמד הרפובליקני החדש מתגלה כבעייתי בפני עצמו
אחרי שמארק האריס הודיע שלא ירוץ שוב לבית הנבחרים מטעם נפה 9 בצ. קרוליינה, הוא הביע תמיכה בסטוני ראשינג - טיפוס ציורי שניסה דרך מקורית, הגם שלא מוצלחת, להסתיר רומן מחוץ לנישואין

מארק האריס חשב שהוא הולך להיות חבר קונגרס. אחרי יום הבחירות בנפה התשיעית של צפון קרוליינה, הוא הוביל ב-905 קולות. אבל אז הקמפיין שלו נתפס בביצוע הונאת בחירות שיטתית. בניסיון לדחות את ההאשמות, העמיד האריס את עצמו בסכנת הרשעה בעדות שקר ושיבוש הליכים. ועדת הבחירות של צפון קרוליינה הורתה על קיום בחירות חדשות והאריס הודיע שלא ירוץ שוב, בשל שיקולי בריאות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בהאלווין זה מצחיק. באתר הקמפיין? זה כמו לגרום לבוחרים לחשוב עליך בתור פרנק אנדרווד מבית הקלפים (צילום: פייסבוק)

 

אולם לפני שהאריס נעלם לתוך השקיעה, היה לו דבר אחרון לומר: בבחירות החוזרות, הוא תומך בסטוני ראשינג. חבר מועצת המחוז לשעבר, סטוני ראשינג רכש לעצמו עד מהרה מוניטין מפוקפק בשל פרסום תמונה שלו לבוש כמו בוס הוג, הנבל מסדרת הטלוויזיה "דיוקס אוף הזארד", בעמוד הפייסבוק של הקמפיין שלו.

מדובר בדימוי תמוה שמועמד למשרה ציבורית יבחר לעצמו, שכן בתוכנית ההיא "בוס הוג" הוא פוליטיקאי תאב-בצע המעורב כמעט בכל פרק במעשה נוכלות אחר. אולם ב-2015, סטוני ראשינג עצמו היה מעורב בתקרית ביזארית מכל מה שנראה על המסך.

בשבעה בדצמבר 2015 הגיש ראשינג תלונה בכתב יד לבית המשפט המחוזי ביוניון קאונטי בשם בתו, אז על סף גיל ההתבגרות. התלונה היתה חמורה למדי: "תלונה ובקשה לצו הרחקה בשל סטוקינג או התנהלות מינית ללא הסכמה". התלונה הופנתה נגד אישה בשם טרייסי ווסולק, פעילה בחוגים רפובליקניים באזור.

ראשינג ביקש מבית המשפט להוציא צו הרחקה זמני במעמד צד אחד ומבלי להודיע לנתבעת, משום שהמתלוננת צפויה לנזק, אובדן, או פגיעה מיידיים עוד לפני שהנתבעת תוכל להגיב. בבקשה צוינו שלל מעשים חמורים - תקיפה גופנית, תקיפה מינית וסטוקינג.

 

טרייסי ווסולק, בסרטון קמפיין למועצת המחוז שלה. למדה בדרך הקשה שכשישנים עם "בוס הוג", קמים עם הפתעות לא נעימות (צילום: YouTube)

 

אולם בנוגע לפרטים של ממש בנוגע למעשיה של ווסולק, ראשינג היה מעורפל. התלונה אמורה לתעד כיצד הנתבעת "התעללה, הטילה פחד או הילכה אימים על המתלוננת... במטרה לגרום למתלוננת חשש סביר לביטחונה... במטרה לגרום, כפי שאכן גרמה למתלוננת לסבל רגשי חמוש בכך שגרמה למתלוננת לחשוש שתמות, שתסבול פגיעה גופנית או המשך ההתעללות והטרור".

אבל מה בעצם עשתה ווסולק בפועל? לכך סיפק ראשינג רק שני משפטים, בהם אמר שווסולק "הפגינה קנאה כלפי בתי" ו"השמיעה באוזניי הערות שליליות על בתי". באופן חריג, אישר בית המשפט צו הרחקה מבלי לשמוע מווסולק. אבל עד מהרה העניין הסתבך.

ווסולק שכרה עורך דין, שגבה תצהיר מראשינג. בתצהיר הודה ראשינג הנשוי שקיים רומן עם ווסולק והביע בפניה את אהבתו ואת כוונתו לעזוב למענה את רעייתו - זמן קצר לפני שהגיש את התביעה בשם בתו. בתצהיר ביסס ראשינג את האשמתו כי ווסולק עושה לו סטוקינג על פוסט בפייסבוק שפרסם בנה הבגיר של ווסולק, בו לעג למשקלה של הבת של ראשינג.

 

קודם הגרילו לו רמאי, והיריב החדש הזוי. בסוף הוא עוד יהיה חבר קונגרס. המועמד הדמוקרטי בנפה התשיעית בצפון קרוליינה, דן מקרידי (צילום: יח"צ)

 

ראשינג הציג גם פוסטים אחרים על בתו, שלטענתו פורסמו על ידי אישיות "פייק" בשליטת ווסולק. אולם לא היתה לו כל הוכחה לטענה זו ולא הוצגה כל ראיה לכך שווסולק אי פעם פרסמה דבר על בתו של ראשינג או כל אדם אחר ממשפחתו.

עורך דינה של ווסולק, ג'ון סניידר, סבור שהתביעה נועדה לספק לראשינג "כיסוי פוליטי" לרומן שלו עם ווסולק, בכך שיצייר אותה לא כמאהבת, אלא כסטוקרית פסיכוטית. בסופו של דבר, בתום משפט מביך הודה ראשינג פומבית ברומן, הודה שאין לו הוכחה שהמאהבת לשעבר יצרה כל קשר עם בתו, וכשנשאל כיצד יכולה ווסולק לשלוט בפוסטים של בנה הבגיר, איים לדאוג שיסלקו את הבן מן המכללה בה הוא לומד.

בסופו של דבר ביטל השופט את צו ההרחקה ואת המשפט. אבל כעת נראה שמר ראשינג, שלו היה יליד אמריקאי היה מכונה "אבן ממהרת", יצטרך לחיות מחדש את הפרשה הזו, וכל סיפור מביך אחר שיצליחו לחפור מעברו, בדרך לבחירות חוזרות חריגות מכל בחינה אפשרית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE