הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה מזה 132 שנה: דג נדיר ביותר מאוסטרליה נשטף אל חופי סנטה ברברה
הפעם האחרונה שבה דג שמש ברדסי נצפה בחצי הכדור הצפוני, זה קרה בהולנד בשנת 1889. בשבוע שעבר זה קרה שוב לאחר שדג מזן זה נשטף אל חופי דרום קליפורניה. דוברת האוניברסיטה שגילתה את הדג: "ישנן תגליות נדירות, ואז ישנן תגליות כל כך מפתיעות שהן גורמות ללבו של החוקר להחסיר פעימה"

חוקרים ימיים מכל קצוות העולם נדהמו מהידיעות שהופצו בשבוע שעבר אודות דג ענק ונדיר שנשטף אל חופי קליפורניה. סטודנטית צעירה הלומדת באוניברסיטת קליפורניה בסנטה ברברה (UCSB) גילתה את הדג בשבוע שעבר והעלתה תמונות לרשתות, תוך כדי כך שהאמינה שמדובר בדג שמש שכיח באזור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הדג הנדיר שנשטף אל החוף, בשבוע שעבר בסנטה ברברה (צילום: AP)

 

אז נכנס לתמונה תומאס טרנר, מרצה לאקולוגיה ב-UCSB, שבחן את התמונות וקבע כי מדובר בדג שמש ברדסי, דג נדיר ביותר שאינו נצפה בחצי הכדור הצפוני מזה למעלה מ-100 שנים. כדי לאשר את הידיעה, הוא פנה אל מריאן נייגרד מאוניברסיטת מורדוך באוסטרליה, שאישרה שמדובר באותו זן שכיח בחצי הכדור הדרומי.

 

הדג הנדיר שנשטף אל החוף

 

מדובר בדג גדול מאוד (אורכו ורוחבו כ-7 רגל), וחוקרים ביולוגיים טוענים שמדובר בפעם הראשונה שהדג נצפה בארה"ב: "ישנן תגליות נדירות, ואז ישנן תגליות כל כך מפתיעות שהן גורמות ללבו של החוקר להחסיר פעימה", הסבירה שלי ליצ'מן, דוברת UCSB. הפעם האחרונה שבה הדג נצפה בחצי הכדור הצפוני היה בשנת 1889, בהולנד.

 

הדג הנדיר שנשטף אל החוף

 

כעת מנסים חוקרים מכל העולם להבין מדוע וכיצד הגיע הדג למרחק של אלפי מיילים ממקומו הטבעי. 

 

הדג הנדיר שנשטף אל החוף

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE