הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוקסיו-קורטז יוצאת להגנת אילהאן עומר: לפחות היא לומדת מטעויות
גם מי שמסכימה עם חברת בית הנבחרים המוסלמית ממינסוטה בנוגע לביקורת על מדיניות ישראל לא מכחישה שניסוחיה יכולים להתפרש כאנטישמיים, אולם טוענת: היא מנצלת את זה כדי ללמוד ולהשתפר

חברת בית הנבחרים אלכסנדריה אוקאסיו-קורטז פנתה לטוויטר אמש כדי לשוב ולהגן על עמיתתה, חברת בית הנבחרים אילהאן עומר ממינסוטה, שספגה ביקורת על אנטישמיות כביכול, גם מעמיתיה במפלגה הדמוקרטית, בשל דבריה החוזרים והנשנים בגנות ישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"שלא כמו הנשיא, הנציגה עומר הפגינה יכולת להכיר בכאב ולהתנצל" (צילום: Shutterstock.com)

 

בתגובה לציוץ של חבר בית הנבחרים חואן ורגאס, שתקף את עומר מוקדם יותר, אמרה המחוקקת הדמוקרטית הטרייה מניו יורק: "אני סקרנית לשמוע אם הנציג ורגאס יבהיר עוד את עמדתו כאן שזה לא מקובל אפילו להטיל ספק במדיניות החוץ של ארה"ב". ורגאס אמר שזה "לא מקובל" להטיל ספק ביחסי ארה"ב-ישראל. 

"חברים דמוקרטיים רבים הצהירו כי דיון ומחלוקת בסוגייה הזו הם הוגנים ונדרשים", המשיכה אוקאסיו-קורטז. "האם אתה מתנער מהעמדה הזו?" עומר בת ה-37, שיחד עם ראשידה טלייב ממישיגן הפכה בנובמבר האחרון למוסלמית הראשונה הנבחרת לקונגרס, סופגת אש לאחרונה על דבריה החריפים נגד ישראל, ביניהם אמירה כי פוליטיקאים אמריקאיים נאלצים "להישבע אמונים" למנהיגי יהדות ארה"ב (בדמות איפא"ק) ואמירות אחרות.

האמירה האחרונה ברוח זו באה בתגובה לדרישות להדיח אותה מחברויותיה בוועדות, כשצייצה "לא ציפיתי שאדרש להפגין אמונים או להבטיח לתמוך במדינה זרה כדי לשרת את ארצי בקונגרס או לשרת בוועדה". חברת בית הנבחרים ניטה לואי, שאליה הגיבה עומר בציוצה, אמרה כי היא מאוכזבת שעומר ממשיכה לעוות את תמיכתה בישראל.

 

"רק בגלל הבנג'מינז". חברת בית הנבחרים אילהאן עומר (צילום: Shutterstock.com)

 

בעבר יצאה עומר בהצהרות שאם אינן אנטישמיות הן לפחות מדגימות בורות וחוסר רגישות בנוגע לשפה ולסיסמאות אנטישמיות קלאסיות. כך כשאמרה במהלך מבצע "עמוד ענן" ב-2012 ש"ישראל היפנטה את העולם" וכך יותר לאחרונה כשאמרה שיחסי ישראל עם ארה"ב הם "רק בגלל הבנג'מינז" (ע"ש בנג'מין פרנקלין, שתמונתו מעטרת את שטר 100 הדולרים).

עומר התנצלה על הדברים ועל השתמעותם, אולם היא ממשיכה לתקוף את מדיניות ישראל בחריפות שנותנת נשק לאויביה. אוקאסיו-קורטז עשתה ניסיון נוסף להגן עליה כשצייצה "שלא כמו הנשיא הזה, הנציגה עומר הפגינה יכולת להכיר בכאב ולהתנצל, לנצל את ההזדמנות ללמוד על ההיסטוריה של האנטישמיות ולצמוח משם תוך הבהרת עמדתה". בבית הנבחרים מתכוונים מחר (רביעי) לקיים הצבעה על החלטה המגנה את האנטישמיות - יוזמה שהתעוררה בעקבות דבריה של אילהאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE