הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מייקל בלומברג לא יתמודד לנשיאות ב-2020
איש העסקים היהודי ומי שעמד בראש עיריית ניו יורק הודיע שהוא לא מתכוון להתמודד לנשיאות, חרף העובדה שהוא "בטוח שהייתי מנצח את טראמפ בבחירות הכלליות"

המיליארדר היהודי ולשעבר ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, הודיע מוקדם יותר היום (שלישי) כי אין בכוונתו להתמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית בבחירות 2020.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מייקל בלומברג, לא יתמודד על הנשיאות ב-2020 (צילום: Shutterstock)

 

בלומברג, אחד התורמים הגדולים של המפלגה, שקל ברצינות להתמודד על הנשיאות בבחירות שעתידות להתקיים בנובמבר בשנה הבאה. למעשה, מאז בחירות 2008 (אז נבחר לראשונה הנשיא לשעבר אובמה), שמו של בלומברג הועלה בהקשר של התמודדות לנשיאות.

חרושת השמועות בנושא הלכה וגברה בחודשים האחרונים לאחר שנודע שבלומברג ערך ראיונות עבודות למספר עובדים באיווה וניו המפשר, שתי מדינות חשובות ביותר ברשימת הפריימריז של המפלגה.

בלומברג בן ה-77 הזדהה בעבר כמשתייך לשלל המפלגות, לרבות הדמוקרטים, הרפובליקנים ואפילו העצמאיים. "אני יודע שיש לי את מה שנדרש לנהל קמפיין מנצח, וכל יום גוברת תחושת התסכול אצלי בעקבות התפקוד של מי שיושב בחדר הסגלגל. אני יודע שאנחנו יכולים להשתפר כמדינה ואני בטוח שהייתי מנצח את טראמפ בבחירות הכלליות. עם זאת, ברור לי שיהיה לי קשה מאוד לקבל את מועמדות המפלגה הדמוקרטית בשל ריבוי המועמדים", כתב בלומברג בהודעה שפורסמה הבוקר.

בלומברג נמנע מלדבר על התמודדות אפשרית, למרות העובדה שהצהיר שיעשה זאת כדמוקרט אם וכאשר יקבל את ההחלטה. בדומה למיליארדר האוורד שולץ, גם דעותיו המתונות של בלומברג נחשבות לבעיה מבחינת מצביעי המפלגה הדמוקרטית. רבים העלו תהיות לגבי מדיניות הכלכלה שלו, בייחוד לאור קשריו ההדוקים של בלומברג עם ראשי וול סטריט וכדומה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE