הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות העודף בתקציב: הגירעון הפדרלי זינק ב-77 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד
גביית המסים של יחידים ושל חברות הצטמצמה בשל רפורמת המסים של טראמפ, אך ההכנסות ממכסי מגן בגבול מקסיקו עלו בשל מכסי המגן שהטיל הממשל

הממשל הפדרלי דיווח על עודף תקציבי בחודש ינואר, אך למרות זאת, שנת התקציב הנוכחי נפתחת בגירעון הגדול ב-77 אחוזים מהתקופה המקבילה אשתקד. משרד האוצר הודיע אתמול (שלישי) כי הגירעון בארבעת החודשים הראשונים של שנת התקציב, שהחלה ב-1 באוקטובר, הגיע ל-310.3 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 175.7 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עודף התקציב בחודש ינואר עמד על 8.7 מיליארד דולר בלבד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגירעון עלה בהרבה, למרות העודף התקציבי (צילום: Shutterstock)

הגירעון הגבוה מייצג הוצאות גדולות במגוון תחומים ובהם ביטוח לאומי, הגנה ותשלום ריביות על החוב הלאומי. בינתיים, הממשלה אוספת פחות מסים מאנשים פרטיים ומחברות, בעקבות השינוי במדיניות המס שקבע הנשיא דונלד טראמפ, בגובה של 1.5 מיליארד דולר.

מס ההכנסה הפרטי הגיע בחודשים אוקטובר-ינואר ל-818 מיליארד דולר - ירידה של שלושה אחוזים מהתקופה המקבילה אשתקד. מס החברות הגיע ל-73 מיליארד דולר בתקופה הזאת - ירידה של 23 אחוזים.

עם זאת, המדינה רשמה עליה במקורות הכנסה אחרים. כך לדוגמא, המכסים בגבול מקסיקו עלו ב-91 אחוזים לעומת השנה שעברה, והגיעו ל-25 מיליארד דולר. הדבר נובע מהעלאת מכסי המגן של ממשל טראמפ על סחורה מיובאת.

המכסים שמשולמים בגבול אינם מגיעים מהמדינות המייצרות, אלא מהחברות האמריקניות שמייבאות את הסחורה לתוך המדינה. המסים האלה מגיעים ברוב המקרים לצרכנים, שנאלצים לשלם יותר על שירותים ומוצרים שונים.

עודף התקציב בינואר, בגובה של 8.7 מיליארד דולר, נמוך בהרבה מעודף התקציב באותה תקופה בשנה שעברה - קרוב לחמישים מיליארד דולר. בחודש ינואר ישנן הכנסות גבוהות למדינה, משום שזה הזמן שבו החברות ואזרחים הפרטיים משלמים את מס ההכנסה. ב-26 שנים מתוך 65 השנים האחרונות נרשם בחודש ינואר עודף תקציבי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE