הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר: בית החולים הנבחר ושעת הלידה עשויים להשפיע על בריאות האם היולדת
בעקבות תוצאות של מחקר חדש החוקרים תוהים, אם ניתן לארגן מחדש את לוחות הזמנים ואת אנשי הצוות בבתי החולים, על מנת לצמצמם את שיעור הסיבוכים?

בריאות האם במהלך לידה בבית חולים עשויה להיות תלויה בחלקה בשעה בה הלידה מתרחשת ובסוג בית החולים. במחקר שניתח סיכונים במהלך לידה, החוקרים זיהו סיבוכים אצל אימהות ביותר משתי מיליון לידות, שיכלו להישלט באופן סביר על ידי צוות בית החולים. בין הסיבוכים שנבדקו במחקר, גם חתך חמור, פגיעה ברחם, כריתת רחם לא מתוכננת, העברה ליחידה לטיפול נמרץ או הליך רפואי אחר לא מתכונן לאחר הלידה. ליותר מ-21,000 מהנשים היו אחד או יותר מהסיבוכים האמורים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




בהשוואה ללידות שהתרחשו במהלך שעות היום באמצע השבוע, נרשם סיכון גבוה ב-21 אחוז לסיבוכים בלידות שהתרחשו במהלך משמרות לילה. הסיכון לסיבוכים בסופי השבוע היה גבוה בתשעה אחוזים והסיכון לסיבוכים במהלך החגים היה גבוה ב-29 אחוזים.

החוקרים מצאו כי הסיכון גבוה ב-28 אחוזים בלידות שהתרחשו בחודש יולי בבתי חולים שפעילים גם בתחומי הוראת הרפואה, החודש בו רופאים חדשים התחילו בתקופת ההתמחות שלהם. החוקרים שקללו את תוצאות המחקר עם המשתנים הרלוונטיים, כגון גזע, השכלה, גיל האם, אנומליות מולגות וגורמי סיכון אחרים אצל האם והתינוק.



לדברי החוקרים, השאלה העיקרית היא האם ניתן לארגן מחדש את לוחות הזמנים ואת אנשי הצוות בבתי החולים, על מנת לצמצמם את השיעור הסיבוכים. הם סבורים כי יתכן ויש לשלב רופאים מנוסים יותר בצוותי הטיפול, אחיות נוספות וכולי. אם בתי החולים יוכלו לעשות זאת, המצב החדש עשוי לסייע לאימהות ולהפוך את הלידה לקלה יותר. כמו כן, המצב יסייע לבתי החולים בהפחתת עלויות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE