הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קמאלה האריס וברני סנדרס מתיצבים לצד אילהאן עומאר הנאשמת באנטישמיות
שני המועמדים הפוטנציאליים לנשיאות הביעו תמיכה בחברת הקונגרס הטרייה ממינסוטה שתקפה את איפא"ק תוך שימוש בדימויים בעלי הקשר בעייתי, וקראו לא לבלבל בין אנטישמיות ביקורת על מדיניות החוץ של ארצות הברית

שני המועמדים האפשריים לנשיאות ב-2020 מטעם הדמוקרטים, ברני סנדרס וקמאלה האריס, התייצבו לצדה של חברת בית הנבחרים הטרייה אילהאן עומאר ממינסוטה, המואשמת באנטישמיות בעקבות ביקורת שמתחה על יחסי ארצות הברית וישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מאמץ לסמן את חברת הקונגרס עומאר כאמצעי להסיט את הדיון". סנדרס והאריס (צילומים: CNN)

סנדרס, סנאטור מורמונט ויהודי בעצמו, אמר כי הביקורת על עומאר והניסיונות להדיחה מועדת יחסי החוץ של הקונגרס שמגיעים בעיקר מהצד הרפובליקני של הבית, נועדו למנוע דיון ציבורי במדיניות האמריקאית בנוגע לישראל. בהצהרתו מהיום (רביעי) אמר סנדרס: "מה שאני חושש שמתרחש כרגע בבית הנבחרים הוא מאמץ לסמן את חברת הקונגרס עומאר כאמצעי להסיט את הדיון. זו טעות".

האריס, סנאטורית מקליפורניה ואחד השמות הבולטים מבין אלו שהודיעו כי בכוונתם להתמודד על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות ב-2020, פרסמה הצהרה משלה בה תקפה את כל גילויי חוסר הסובלנות והביעה חשש כי הפוקוס על עומאר עלול להציב אותה בסכנה. בהצהרתה מסרה האריס כי "לכולנו יש אחריות לדבר נגד אנטישמיות, איסלמופוביה, הומופוביה, טרנסופוביה, גזענות וכל הצורות של שנאה וחוסר סובלנות. אבל כמו רבים מעמיתיי לחבר המחוקקים השחורים, אני מודאגת שאור הזרקורים שעל חברת הקונגרס עומאר עלול להציב אותה בסכנה".

בחודש שעבר עומאר ניצבה במוקד ביקורת מכל קצוות הקשת הפוליטית בעקבות ציוצים שתקפו את הלובי הפרו-ישראלי בוושינגטון, איפא"ק. עומאר טענה אז כי איפא"ק קונה פוליטיקאים תוך רמיזות בוטות לשימוש הכוחני שיהודים עושים בכסף. לאחר דרישות מיושבת ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי, מנהיג הרוב הדמוקרטי בו סטני הוייר וחברי קונגרס נוספים, עומאר חזרה בה מדבריה והתנצלה.

 

עברה את הגבול בין ביקורת לגיטימית והערות אנטישמיות? אילהאן עומאר (צילום: AP)

יושב ראש ועדת יחסי החוץ של בית הנבחרים, דמוקרט אליוט אנל מניו יורק, מסר אתמול כי הוא לא רוצה שעומאר תודח מהועדה, אף שכן דרש שתתנצל על דבריה. בתגובה לשאלה אם היא אנטישמית אמר אנגלס: "אני לא זורק כינויים לאוויר. אני חושב שההערות שלה היו מטרידות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE