הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יומו של פול מנאפורט: היום ייקבע אם ראש הקמפיין של טראמפ יישלח לכלא לכל ימיו
בית משפט בוירג'יניה יגזור היום את דינו של מנאפורט, שהורשע בעבירות מס. התביעה דורשת עד 24 שנות מאסר בפועל. בעוד שבוע ייגזר דינו במשפט נוסף

בית המשפט צפוי לגזור היום (חמישי) את עונשו של מנהל הקמפיין לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ, פול מנאפורט. ראש הקמפיין הורשע בעבירות מסים והונאה שנחשפו במהלך החקירה שערך התובע המיוחד רוברט מולר בנוגע למעורבות הרוסית בבחירות 2016.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עלול למצוא עצמו מאחורי סורג ובריח למשך כל חייו. פול מנאפורט (צילום: Shutterstock)

השופט המחוזי ט.ס אליס עשוי לשלוח את מנאפורט לכלא לשארית חייו. זאת, אם הוא יעמוד בהוראות המשפט שציטטה התביעה בדרישתה לאסור את מנהל הקמפיין ל-24 שנים. במידה וכך יקבע בית המשפט, מנאפורט בן ה-69 עשוי לטעום את טעם החופש רק כשיהיה בן 93.

הדיון צפוי להתקיים בשעה 3:30 בצהריים, שעון מקומי.

התביעה האשימה את מנאפורט בהסתרה של מיליוני דולרים מהממשלה האמריקנית, אותם הוא הרוויח כיועץ לממשלת אוקראינה בעבר, בתקופה שהייתה פרו-רוסיה. לאחר הדחתו של הנשיא האוקראיני ויקטור ינוקוביץ', מנאפורט שיקר לבנקים כדי לגייס הלוואות, ושמר על אורח חיים ראוותני.

מנאפורט צפוי לעמוד ב-13 לחודש בבית משפט בוושינגטון על שתי האשמות בקונספירציה, עליהן הוא כבר הודה באשמה בחודש ספטמבר. מנאפורט צפוי לקבל רק עד עשר שנות מאסר במשפט הזה, אך השופטת איימי ברמן ג'קסון עשויה להוסיף את זה לעונש שיקבל היום, כך שמנאפורט ימצא את עצמו עוד זמן נוסף מאחורי סורג ובריח.

 

מולר צפוי להכריע אם טראמפ עצמו ניסה לחבל בחקירה. מנאפורט (מימין) והנשיא (צילום: Shutterstock)

לפני כשבועיים קבעה ג'קסון כי מנאפורט הפר את ההסכם שלו לשתף פעולה עם צוות החקירה של מולר, בכך ששיקר לתובעים בנוגע לשלושה נושאים הקשורים במעורבות הרוסית, ובהם הקשרים שלו עם גורם עסקי הקשור למודיעין הרוסי.

מולר צפוי להגיש לתובע הכללי ויליאם בר דוח על החקירה, ואת מסקנותיו לגבי שיתוף הפעולה של קמפיין טראמפ עם הרוסים. בדוח צפוי מולר לציין גם אם לדעתו טראמפ פעל בצורה לא חוקית כדי להפריע לחקירה. הנשיא הכחיש את המעורבות של הקמפיין שלו, ורוסיה הכחישה כי היא התערבה בבחירות לנשיאות.

מנאפורט הוא היחיד שהגיע למשפט מתוך 34 האנשים ושלוש החברות שהואשמו על ידי מולר. כמה אחרים, ובהם גם יועצי הקמפיין ריק גייטס וג'ורג' פפדופולוס, היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, ועורך דינו האישי לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, שהודו באשמה בזמן שיועצו הוותיק של טראמפ, רוג'ר סטון, ממשיך לטעון לחפותו.

גייטס, עד מפתח נגד מנאפורט, עדיין לא נשפט בזכות שיתוף הפעולה המתמשך שלו עם החקירה של מולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE