הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ההתהפכת וגם חייבת? כהן רוצה שטראמפ ישלם את הוצאותיו המשפטיות
ה"מסדר" לשעבר של הנשיא, שעבר לשתף פעולה עם התובע המיוחד ורק לאחרונה כינה את טראמפ "גזען", "נוכל" ו"רמאי", סבור שהתחייבותו של "ארגון טראמפ" לשלם את הוצאות המשפט שלו עדיין בתוקף

מייקל כהן, עורך דינו וה"מסדר" לשעבר של הנשיא טראמפ, תובע את ארגונו העסקי של הנשיא בטענה שזו לא שילמה לו מיליוני דולרים שהתחייבה למימון הוצאותיו המשפטיות. כהן סיים בימים האחרונים סדרה של עדויות בפני הקונגרס, בהם כינה את מעסיקו לשעבר "גזען", "נוכל" ו"רמאי", והבטיח לסייע לחקירות בנוגע לחברות שבבעלות הנשיא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חייבים להודות - יש לו חוצפה. ובכפוף לפרטי החוזה, אולי גם קייס. מייקל כהן (צילום: ABC)

 

"ארגון טראמפ הבטיח לשפות את מר כהן ולשלם את שכר טרחת עורכי דינו של מר כהן בקשר לעניינים שונים העולים מתוך עבודתו של מר כהן עם ועבור הארגון", נאמר בכתב התביעה שהוגש היום (חמישי) בבית משפט של מדינת מנהטן. "בין העניינים הללו נכללים שימועי קונגרס רבים, חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר ועוד".

כהן, שהודה בתשע עבירות בדרגת פשע שעלו מתוך חקירה פדרלית בהפרת חוקי קמפיין ועבירות אחרות, טוען שהייצוג המשפטי והעלויות הנלוות הפחיתו את הונו ב-1.9 מיליון דולר, וסכום זהה בקנסות, אותן התחייבה החברה של טראמפ לשלם עבורו.

בכתב התביעה מצוינים פרטים על עבודתו של כהן עבור ארגון טראמפ, כמו ארגון תשלום דמי שתיקה לנשים שטענו כי טראמפ ניהל איתן מערכות יחסים מחוץ לנישואין. כמו בעדותו בפני הקונגרס, גם בכתב התביעה טוען כהן כי פעל בהנחייתו של טראמפ.

 

רק אחת מהנשים שכהן אירגן לה דמי שתיקה בהנחיית טראמפ (לדבריו). סטורמי דניאלס (צילום: CNN)

 

על פי התביעה, ארגון טראמפ התחייב לפצות את כהן על עלויותיו המשפטיות בנוגע להגנה מפני חקירתו של מולר ועניינים אחרים. הארגון וכהן ניהלו באותה תקופה קו הגנה משותף. ולדברי כהן, הארגון כיבד את התחייבותו בתחילה, ושילם 137,460 דולר לעורכי דינו של כהן, סכום שייצג מחצית משכר הטרחה נכון לאותו זמן, והבטיחה שתשלם את השאר למחרת.

החברה חזרה על התחייבותה לשלם את הסכום הנותר בדצמבר, לאחר שכהן התלונן בפני בניו של הנשיא, דונלד ג'וניור ואריק, על העיכוב בתשלום, והחברה המשיכה לשלם עד מאי 2018. אולם בחודש שלאחר מכן חדלה החברה מלשלם, כשהתפרסמו דיווחים כי כהן מתכוון לשתף פעולה עם מולר ועם תובעים פדרליים בניו יורק, דבר שכפה על עורך דינו (המקושר גם לטראמפ) לפרוש בשל ניגוד עניינים, ועל כהן להשיג עורך דין חדש.

על פי כתב התביעה, לעורך הדין הקודם עדיין מגיעים 1.4 מיליון דולר. "החברה הפסיקה לשלם את הוצאותיו המשפטיות רק לאחר שהתברר כי מר כהן ישתף פעולה בחקירה הנמשכת בנוגע לעבודתו בארגון טראמפ ובכיריו, מנהליו ונושאי התפקיד שבו", לשון כתב התביעה.

 

קשור גם כאן? רודי ג'וליאני (צילום: NBC)

 

במקביל, דווח היום כי בעוד שכהן העיד שלא ביקש מהנשיא חנינה, מתברר שכן הנחה את עורך דינו, לאני דייויס לחקור אפשרות של חנינה מול עורכי דינו של הנשיא. דייויס ניסה להבהיר שמרשו התכוון שלא ביקש חנינה אחרי שהסכים לשתף פעולה, אולם בעדותו השתמש כהן במלה "מעולם".

בהתפתחות נוספת, מתברר שמספר שבועות לאחר פשיטת ה-FBI על ביתו ומשרדו, פנו אל כהן שני עורכי דין שטענו לקשר קרוב עם רודי ג'וליאני, מחליפו של כהן כפרקליטו האישי של הנשיא, ורמזו שאם ישכור את שירותיהם ויישאר בחזית הגנה משותפת עם הנשיא,יגברו סיכוייו לקבל חנינה. כהן לא שכר את שירותי השניים. הם שלחו לו חשבון, אותו לא שילם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE