הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שבע שנים זה לא מספיק? צ'לסי מאנינג חזרה לכלא
פחות משנה לאחר ששוחררה מכלא פדרלי בו שהתה בבידוד נעצרה אחת המדליפות המפורסמות בהיסטוריה אל מאחורי הסורגים, הפעם באשמת ביזיון בית המשפט. מאנינג סירבה להעיד בשימוע שנערך לאתר וויקיליקס

צ'לסי מאנינג נעצרה בגין ביזיון בית המשפט לאחר שסירבה להעיד בפני חבר מושבעים גדול שחוקר את אתר חשיפות המידע וויקיליקס, בעקבות העדויות והפרסומים כי היה מעורב לכאורה בהתערבות הרוסית בבחירות 2016.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תשאר במעצר עד שעיד או עד שתתקבל החלטה גם בלי עדותה. מאנינג (צילום: Getty)

מאנינג, אנליסטית מודיעין לשעבר בצבא ארצות הברית, שוחררה רק במאי האחרון בתום שבע שנות מאסר בכלא פדרלי, כולן בבידוד משאר האסירים. היא נדונה ל-35 שנות מאסר לאחר שהורשעה בהדלפת מאות אלפי מסמכים הקשורים למלחמה בעיראק לוויקיליקס, בהם סרטונים המראים התנקשויות מהאוויר באזרחים חפים מפשע. ביומו האחרון בבית הלבן העניק לה הנשיא לשעבר ברק אובמה חנינה.

מאנינג נלקחה למעצר באשמת ביזיון לאחר שהודיעה לשופט בבית משפט פדרלי בוירג'יניה, קלוד הילטון, שאין בכוונתה להעיד. לדבריה היא מתנגדת לסודיות שבה ההליכים מתנהלים וכי היא תקבל כל סנקציה שתוטל עליה. מאנינג הוסיפה שהיא ממילא סיפרה את כל הידוע לה על וויקליקס לבית המשפט הצבאי שבו התנהל משפטה ב-2010. היא תשאר במעצר עד שתחליט להעיד או עד שחבר המושבעים הגדול יקבל החלטה גם בלי עדותה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE